"Po dlouhé době máme za sebou úspěšný maďarský víkend, protože v minulých letech jsme se sem moc netěšili. Letos jsme ale udělali změny, které se osvědčily," pochvaloval si Lacko. Do šampionátu vstoupil nevýraznými výsledky v květnu v Misanu, ale v pauze tým zapracoval na vylepšení brzd a výsledky se dostavily.

Sedmatřicetiletý český jezdec byl v kvalifikaci třetí a do první jízdy tak odstartoval z druhé řady. Po startu se držel na své pozici držel, ve druhém kole jej ale předjel šestinásobný světový šampion Jochen Hahn z Německa a Lacko se až do cíle držel bez problémů na čtvrté místě. Z vítězství se radoval domácí obhájce titulu Norbert Kiss, který ovládl i třetí hlavní závod sezony.

Opatrný start, poté poklidné vítězství

Zatímco první jízda byla na Hungaroringu celkem poklidná, druhá byla dramatická. Hned po startu došlo k několika kontaktům tahačů a po velké kolizi, do které se vedle Kisse a Brita Jamieho Andersona zapletl i druhý pilot Buggyry Teó Calvet z Francie, byl závod zastaven. Lacko přitom už v té chvíli vedl.

Při opakovaném startu jezdci zaujali původní pozice, Lacko proto startoval opět z třetí řady. V poli ale chyběli Kiss, jehož kamion byl značně poničen, Hahn, Anderson i Španěl Antonio Albacete. Rodák z Čeladné tentokrát stejně jako ostatní začal opatrně, ve třetím kole se ale dostal na první místo a bezpečně si dojel pro vítězství.

"Nebyl to normální závod. Po prvním startu bylo hodně trucků poničeno, Norby (Kiss) svůj truck výrazně poškodil. Přišla červená vlajka a hodně z nás mělo poničené plasty, které se musely upevnit. I u mě, všechno ostatní ale bylo v pořádku," řekl Lacko, který se pak snažil maximálně koncentrovat na opakovaný start. "Nemůžete myslet na to, co se stalo. Musíte koukat jen dopředu a tak jsem si nastavil hlavu. Snažil jsem se neriskovat a počkat si na moment, kdy ostatní udělají chybu nebo budu mít dobrou rychlost, abych zaútočil, což se podařilo," dodal.

Po sobotním triumfu v handicapovém závodě obsadil Lacko v nedělní kvalifikaci druhé místo za domácí hvězdou a lídrem ME Norbertem Kissem a ve stejném pořadí oba dojeli i do cíle hlavního závodu.

"První jízda dopadla dobře. Byl jsem druhý v měřáku za Norbym a druhý jsem byl i po startu. Jochen (Hahn) se mě pár kol zkoušel udržet, ale naštěstí se mi podařilo mu ujet," řekl Lacko.

Lacko: Byla to řežba do posledního kola

Do druhého závodu nastoupila nejrychlejší osmička tradičně v obráceném pořadí, ale z výhry se opět radoval Kiss. Pomohly mu i technické problémy druhého pilota Buggyry Téa Calveta z Francie, jenž vedl až do osmého kola, ale poté jej zradily brzdy. Lacko se postupně posouval vpřed, v posledním kole předjel Němce Saschu Lenze a skončil třetí.

"Byla to řežba až do posledního kola. Kluci mechanici odvedli výbornou práci a já jsem se jim mohl takhle odvděčit, za což jsem rád," podotkl Lacko.

Druhý pilot buggyry Francouz Téo Calvet dostal řadu tvrdých ran, což ho stálo spoustu cenných bodů, v hodnocení Promoter’s Cupu tak odjíždí se ztrátou pouhých 3 bodů druhý.

"Zažili jsme další závody plné emocí a stejně jako v Misanu to bylo jak na houpačce. Adam zažil fantastický víkend, naopak Téovi se vůbec nevyvedl. Ale potvrdili jsme stoupající formu a už se těšíme na další zápolení se soupeři," zhodnotil dění na Hungaroringu týmový manažer Fabien Calvet.

Kontinentální šampionát bude pokračovat třetím dílem 2. a 3. července na Slovensku.