Macík se ve čtvrtek posunul už na čtvrté místo průběžného pořadí, o den později však jeho šance na životní výsledek zhasly. Pilot týmu Big Shock Racing po skoku ulomil přední kolo. Posádce se ale nakonec podařilo poškozený kamion opravit a dojela do cíle bez předního náhonu. Macík však musel vynechat několik kontrolních bodů na trati a dostane tak i dodatečnou penalizaci.

"Bohužel, na 200. km po dlouhé rovince s feš fešem číhal nenápadný schod, po kterém následoval skok. Když bychom jeli tři metry vedle, tak by se to nestalo. Ale tak to je. Dopad byl tvrdý a odneslo ho kolo. Dali jsme se do oprav, naštěstí jsme s sebou měli náhradní díly, protože byla maratonská a už se nám podobná věc v minulosti stala," popsal Macík v tiskové zprávě své problémy.

V dnešním volném dnu na rallye bude tým kamion dále opravovat a čekat na přidělení času a rozhodnutí organizátorů, zda mu povolí pokračovat v závodě. "Chceme jet dál a udělali jsme maximum pro to, aby se to povedlo. (Kamion) Franta jede neskutečně. Ukázali jsme, že je reálné porážet i ruské kamazy, a v druhé polovině na to chceme zase šlápnout a přesvědčit, že to nebyla jenom náhoda, že na to máme," dodal Macík, pro nějž mohou být problémem neprojeté kontrolní body.

Devět kamionů

Ve výsledcích na oficiálním webu aktuálně figuruje jen devět kamionů. Loprais je průběžně osmý, podle informací na facebookovém profilu týmu ale žádal o úpravu času, neboť na trati pomáhal jinému kamionu. "Přesné výsledky nevíme, ale jsme v cíli a to je hlavní," napsal Loprais.

Mezi automobily se již na osmé místo posunul Martin Prokop. Po problémech s technikou v minulých etapách tentokrát jeho ford fungoval výborně a Prokop musel řešit jen složité podmínky na trati.

"Poslední část etapy jsme jeli a v mlze a na feš feši, takže jsme několikrát museli zastavit a rozhodovat se, co a jak dál. Etapu jsme nakonec dokončili, ale krátce po nás ji museli pro mnoho posádek za námi zrušit, protože kdyby se do toho všeho ještě setmělo, nedalo by se jet už vůbec," uvedl Prokop.