Pilot Martin Macík s navigátorem Františkem Tomáškem a mechanikem Michalem Mrkvou byli z druhé etapy nadšení, přestože se nevyhnuli menším komplikacím. „Jelo se nám výborně, i přesto, že jsme se párkrát zakopali. Když jsme napoprvé nevyjeli dunu, museli jsme couvat a znovu se rozjíždět. Opravdu to tu není vždy jednoduché," podotkl Martin Macík junior.
Posádka se navíc musela vyhýbat jednomu z Kamazů, který se proti nim kutálel z písečné duny. „Viděli jsme Kamazáka, který šel na boudu. Najednou se vyřítil z duny, udělal bum – bum - bum a už ležel," přiblížil jeden z problémů řidič Liazky. Ten zároveň přiznal, že i oni si na písečné duny musí dát pozor. „Duny jsou zrádné. Musíte do nich najíždět z boku, tím pádem se ale kamion hodně naklání,“ upozorňuje.
Důležité pro celou posádku kamionu je, že jejich vůz zatím funguje na jedničku. „Auto funguje výborně, i přesto, že jsme dost lítali vzduchem a chvílemi jeli hodně rychle," pochvaluje si Michal Mrkva. I proto se kamioňáci posunuli na celkové desáté místo v průběžném pořadí.
Brabec přišel o kšilt a nestihl selfíčko
Cílem Jana Brabce bylo prokousat se startovním polem a zmírnit ztrátu, kterou zapřičinila dvouhodinová penalizace z první etapy. Motorkář týmu Big shock racing předvedl obrovské sportovní nasazení, prosvištěl startovním polem a v etapě obsadil výbornou 33. pozici. Díky tomu se posunul na celkové 91. místo. Přesto ani jemu se nevyhnuli problémy. „Šel jsem lehce na pusu a zlomil si při tom kšilt,“ říká Brabec.
Tento moment mu ale následně pomohl. V rychlých úsecích mě pak kšilt už netahal nahoru, což byla výhoda, myslí si. S jeho ztrátou si příliš velkou hlavu ale nedělá. „Mám s sebou ještě jeden náhradní, ale už mi nebude ladit k přilbě,“ hlásí s úsměvem Jan Brabec.
Se svým výkonem a celkovým průběhem etapy je spokojen. „Já jsem spokojený. Jelo se mi výborně. Chytil jsem všechny body. Duny jsem prosurfoval, jak na prkně. A boží bylo, když jsme se vynořili u oceánu. Ten pohled byl tak krásný, že jsem měl chuť zastavit a udělat si selfíčko,“ dodává Brabčák.
Písečné dobrodružství s nebezpečnými dunami bude pokračovat i v dnešní třetí etapě, která bude měřit 295 ostrých kilometrů.