Pilot Martin Macík s navigátorem Františkem Tomáškem a mechanikem Michalem Mrkvou byli z druhé etapy nadšení, přestože se nevyhnuli menším komplikacím. „Jelo se nám výborně, i přesto, že jsme se párkrát zakopali. Když jsme napoprvé nevyjeli dunu, museli jsme couvat a znovu se rozjíždět. Opravdu to tu není vždy jednoduché," podotkl Martin Macík junior.

Posádka se navíc musela vyhýbat jednomu z Kamazů, který se proti nim kutálel z písečné duny. „Viděli jsme Kamazáka, který šel na boudu. Najednou se vyřítil z duny, udělal bum – bum - bum a už ležel," přiblížil jeden z problémů řidič Liazky. Ten zároveň přiznal, že i oni si na písečné duny musí dát pozor. „Duny jsou zrádné. Musíte do nich najíždět z boku, tím pádem se ale kamion hodně naklání,“ upozorňuje.

Důležité pro celou posádku kamionu je, že jejich vůz zatím funguje na jedničku. „Auto funguje výborně, i přesto, že jsme dost lítali vzduchem a chvílemi jeli hodně rychle," pochvaluje si Michal Mrkva. I proto se kamioňáci posunuli na celkové desáté místo v průběžném pořadí.

Odolena Voda svádí v nejvyšší české soutěži tvrdé bitvy i s Brnem.
Prodej licence nemáme v úmyslu, vzkázal jeden z šéfů Odolky

Brabec přišel o kšilt a nestihl selfíčko

Cílem Jana Brabce bylo prokousat se startovním polem a zmírnit ztrátu, kterou zapřičinila dvouhodinová penalizace z první etapy. Motorkář týmu Big shock racing předvedl obrovské sportovní nasazení, prosvištěl startovním polem a v etapě obsadil výbornou 33. pozici. Díky tomu se posunul na celkové 91. místo. Přesto ani jemu se nevyhnuli problémy. „Šel jsem lehce na pusu a zlomil si při tom kšilt,“ říká Brabec.

Tento moment mu ale následně pomohl. V rychlých úsecích mě pak kšilt už netahal nahoru, což byla výhoda, myslí si. S jeho ztrátou si příliš velkou hlavu ale nedělá. „Mám s sebou ještě jeden náhradní, ale už mi nebude ladit k přilbě,“ hlásí s úsměvem Jan Brabec.

Se svým výkonem a celkovým průběhem etapy je spokojen. „Já jsem spokojený. Jelo se mi výborně. Chytil jsem všechny body. Duny jsem prosurfoval, jak na prkně. A boží bylo, když jsme se vynořili u oceánu. Ten pohled byl tak krásný, že jsem měl chuť zastavit a udělat si selfíčko,“ dodává Brabčák.

Písečné dobrodružství s nebezpečnými dunami bude pokračovat i v dnešní třetí etapě, která bude měřit 295 ostrých kilometrů.

JE TO TADY! Úvodním prologem začala Rallye Dakar 2018. Členové týmu Big Shock Racing se cítí dobře, jsou po první etapě spokojeni a věří, že v následujících dnech se jim bude dařit.
Sedlčanský tým Big Shock Racing vstoupil do 40. ročníku slavné Rallye Dakar