Pro MM Technology půjde zároveň o první letošní zatěžkávací zkoušku všech novinek. Tým však jde na start s nejvyššími ambicemi. Čenda má za sebou řadu vylepšení. Vedle továrního vozu Iveco nastoupí i dva klientské stroje stájí Firemen Dakarteam a Ruhrtal Racing s piloty Richardem de Grootem a Florianem Skibbou.

Filip Salač.
Salač volí změnu. S týmem Gresini nebude příští rok v MS pokračovat

Během loňské Baja Aragon byl Čenda ještě ve vývoji. Na trať se proto vyrazil provětrat legendární Franta, který nakonec získal třetí místo. „Zatímco Franta disponoval manuální převodovkou, což je pro technické závody lepší, Čenda má automat. Budeme se snažit vyvarovat jakýchkoliv chyb, protože u tak krátké soutěže se mažou rozdíly a každá ztráta může být pro výsledek fatální,” zmínil navigátor František Tomášek.

Ovládne Baja Aragon popáté?

Macík vyhrál Baja Aragon již čtyřikrát. Konkrétně v roce 2009 jako navigátor a v letech 2017, 2019 a 2021 jako pilot. „Osobně tam jezdím rád a moc se těším. Ačkoliv si člověk užije opravdové letní Španělsko s teplotami ve stínu i přes čtyřicet stupňů, tak mě pokaždé rychlá trať v nádherném prostředí a s úzkými zatáčky nadchne," prohlásil.

Posádka Buggyry zažila v Estorilu horké chvilky.
Lacko jako Villeneuve. Jel s „trakařem“ jen na třech kolech. Pak začal hořet

Letos na trať vyrazí deset kamionů a MM Technology míří opět nejvýš. „Cíl je jasný. Chceme s Čendou Baja Aragon vyhrát,“ nastínil cíle pilot, jehož v kabině kromě Tomáška tradičně doplní i palubní mechanik David Švanda.

Fanoušci se budou moct s Čendou, celým týmem MM technology a dalšími účastníky Rallye Dakar setkat 5. srpna v Sedlčanské kotlině, kde se koná akce „Posedlí Dakarem Open Air“.