"Po tom, co jsme zažili, jsme spokojeni," řekl Macík.

Řidič kamionu Liaz byl v polovině rallye devátý, jenže poté měl velké technické problémy a reálně mu hrozilo, že stejně jako před rokem do cíle nedojede. V 11. etapě ztratil více než čtyři hodiny výměnou poškozené kardanové hřídele.

"Dokázali jsme, že jsme tým a poradíme si s technickými zápletkami. Porval jsem se s tím a dostali jsme auto do cíle," těšilo šestadvacetiletého závodníka.

Po návratu domů bude Macík chvíli odpočívat, brzy se však začne připravovat na další ročník soutěže. "Nové auto, kterému říkáme Franta, jsme chtěli dokončit již minulý rok, ale nepodařilo se nám to. Trochu jsme ho zkanibalizovali a pár věcí jsme dali na stávající kamion, který už je odzkoušený," řekl Macík.

Nový kamion by měl být o generaci lepší než současný speciál. "Hlavně podvozkově je změněný hodně," uvedl rodák z Benešova, který je stejně jako otec věrný již dnes neexistující značce Liaz.

"Problém to není. Liazka se vyráběla a jezdí po silnicích. Hlavní je, že máme stejnou kabinu, a pak musíme splňovat jejich homologaci," popsal Macík podmínky pro start na soutěži, která se nekoná pod záštitou Mezinárodní automobilové federace FIA.

I nadále podle všeho bude spoléhat jen na své schopnosti a bude jediným soutěžním pilotem kamionu v týmu KM racing. "Zjistil jsem, že to není o krytí zad. Například z toho, co se mi stalo, bych se stejně nestihl dostat dříve. Více rukou na tom stejně dělat nemohlo," podotkl.

Uznává sice, že jsou případy, kdy mu týmový kolega může pomoct, ale až tolik jich není. "Když jedete oba v Top 10, tak je to složitější. A když jste za desítkou, tak vám pomohou i ostatní. Třeba když potřebujete vytáhnout nebo postavit kamion zpět na kola," řekl.

Zároveň však nevyloučil, že by tým do závodu nasadil dva kamiony. "Je však potřeba, aby případně oba piloti byli profíci," dodal Macík, který v letošním roce zvažuje i start na červencové Silk Way Rallye.