Sedlčanský závodník potvrdil, že v písku a dunách se cítí jako ryba ve vodě. „Od startu do cíle jsme letěli bez většího zaváhání. Každý kamion, který jsme předjeli, se s námi chvilku snažil závodit a pak nás nechal jet. Projížděli jsme krásné písčité roviny a duny. Potkali jsme i jednu nádhernou vysokou, ale bohužel jsme ji jen štrejchli. Já už jsem si na ní brousil zuby, David (palubní mechanik Švanda pozn. red.) už mi aktivně podfouknul, abychom byli připravení, a nakonec nic. Neposlali nás do ní. Škoda,“ popsal Martin Macík páteční jízdu, která dakarskou kolonu zavedla do Rijádu, hlavního města Saúdské Arábie.

Český jezdec Martin Prokop s vozem Ford při Rallye Dakar
Rallye Dakar je ve své polovině. Prokop udržel čtrnáctou příčku

Velkou zásluhu na bezproblémovém průběhu nejslavnějšího a nejnáročnějšího automobilového závodu na světě má i František Tomášek, který neudělal ani jednu navigační chybu. „Zatím mi vůbec nepřijde, že by navigace byla zásadně obtížnější, jak pořadatelé varovali. Buď mají tak dobře udělané roadbooky, že všechno dobře sedí, nebo už jsme vytrénovaní. Půlku Dakaru máme za sebou a mně zatím nepřijde, že bychom měli nějaký větší navigační stres nebo problém,“ pochvaluje si dosavadní průběh Macíkova pravá ruka.

V celkovém pořadí tak nadále pokračuje český souboj o čtvrté místo. V něm má sice stále navrch Aleš Loprais, ale pátý Macík dokázal své manko stáhnout o necelou minutu a na krajana ztrácí lehce přes osm minut. Za první Rusem Karginovem pak před druhou polovinou závodu zaostává téměř o dvě hodiny.

Závodníky nyní čeká den volna, kdy budou moci především načerpat nové síly před nedělním pokračováním.

Zdeněk Tůma.
Čtyřkolkář Tůma roztrhl na Dakaru už pátou pneumatiku