Organizátoři pro jezdce připravili trať, na které se opravdu nenudili. Náročný terén plný skal a kamení nekompromisně prověřil připravenost jezdců i odolnost závodních strojů. „Typický africký terén,“ podotkl Martin Macík.

A jezdcům sedlčanského týmu dal zabrat hned v úvodní etapě. „Na začátku jsme krásně letěli, ale pak jsme udělali zadní pneumatiku. Dařilo se nám jet dál a průběžně ji dofukovat. Ale najednou jsme prorazili další, tentokrát přední kolo. Pokračovat už se nedalo. Museli jsme přední kolo vyměnit,“ popsal počáteční vývoj závodu Macík.
Ještě větší drama se pak odehrálo o den později v etapě číslo dvě, kterou měl Macíkův kamion opět dobře rozjetou, ale pak nečekaně zaparkoval na 70. kilometru. Důvod? Nefunkční převodovka, kvůli které zůstala posádka stát uprostřed pouště a nabrala tak velkou časovou ztrátu. „Jen díky odhodlané pomoci Jaroslava Valtra (dalšího českého závodníka, jenž se účastnil závodu pozn. red.), kterému tímto moc děkují, jsme se dostali na silnici, odkud nás asistence odtáhla zpět do bivaku,“ konstatoval sedlčanský pilot.

Tam se mechanici ihned pustili do oprav, jenže nastala další komplikace. „Po rozebrání auta se ukázalo, že šlo o vadu materiálu. Selhal jeden z repasovaných dílů převodovky. Potřebný náhradní díl ale nebyl na skladě,“ prozradil Macík.

Volejbalisté Příbrami
Jak vyzrát na mistra? Servisem a výkonem bez výkyvů, tuší Kop

Přesto se podařilo díky neuvěřitelným schopnostem a nasazení všech zúčastněných součástku nakonec získat a dát vůz do kupy. „Nebyl to sice úplně přesný kus, který bychom potřebovali, nebyl nový, ale Češi si vždycky dokážou poradit,“ řekl mechanik David Švanda.

A tak mohla posádka v soutěži pokračovat, ačkoliv se nevyhnula penalizaci a ztratila tak šanci bojovat o vítězství. „Důležité bylo, že jsme mohli bojovat dál, sbírat nové zkušenosti a pilovat navigaci,“ podotkl Martin Macík, který dokázal zvítězit ve zbylých dvou etapách a nakonec si z marocké pouště odvezl stříbro. „Děkuji mechanikům za super práci, Františkovi (navigátor Tomášek pozn. red), že moc nebloudil a Davidovi (hlavní mechanik Švanda pozn. red.), že si uměl poradit,“ neopomněl zásluhu svých kolegů z týmu.

Sám měl pak radost především z výkonu svého kamionu. „Po Maroku můžu říct, že se současným strojem se dá letět mnohem rychleji než s tím minulým. Je jasné, že řešíme dětské nemoci nového auta, ale proto jsme tady. Důležité je, že se to podařilo odhalit včas,“ dodal Macík.

Pro sedlčanský tým se jednalo o poslední test před Dakarem 2020. Ten odstartuje 5. ledna a nově se pojede v Saudské Arábii.

Utkání 12. kola první fotbalové ligy: Baník Ostrava - Fastav Zlín, 5. října 2019 v Ostravě. Na snímku (zleva) Tomáš Smola a Antonín Fantiš.
Z útoku až do obrany. Asi bych to zvládl i v brance, říká Fantiš