Protože Aliyyah Koloc absolvovala plánovanou operaci, usedl za volant vozu RedLined REVO T1+ její 57letý otec a někdejší závodník Martin Koloc. „Letos se aktivně účastním testovaní auta a podílím se na jeho vývoji. Protože Aliyyah šla na plánovaný zákrok a vývoj nesmí přestat, rozhodl jsem se ji teď v Maďarsku nahradit. Není to jen nějaký hec. Cítil jsem, že ve vývojovém programu jsem byl přínosem. Dosáhli jsme zlepšení hlavně na podvozku,“ vysvětlil boss Buggyry.
Navzdory velkým očekáváním a pečlivé přípravě však misi narušily obavy o bezpečnost posádky. Koloc po prvním dnu ze soutěže odstoupil. Jeho obavy se naplnily následující den, kdy došlo ke dvěma vážným haváriím a pořadatelé dokonce část rallye zkrátili.
Martin Koloc na HunGarian Baja:
„Myslím si, že misi, se kterou jsme jeli do Maďarska, jsme splnili pouze částečně. Bohužel jsme nedokončili celou rallye. Od technických přejímek jsme hlásili problémy s navigací. Nefungovala GPS, nedávala nám data. Navigační přístroj nezaznamenával projeté body ani ujeté metry a nakonec to skončilo tím, že první rychlostní zkoušku jsme jeli 120 km na oči,“ popsal Koloc drama hned od startu HunGarian Baja.
Jeli v protisměru
Organizátoři se snažili problém vyřešit. „Drželi nás v první neutralizaci po 30 km úvodního měřeného testu 34 minut namísto mandatorních 20 minut. Zkoušeli to vyřešit, ale nevyřešili. Pak nám dali pokyn, že musíme pokračovat na oči. Všechna auta, která jsme předjeli, jsme museli předjíždět znovu,“ popsal situaci, která vedla k rozhodnutí soutěž předčasně ukončit.
„Chápu, že pořadatelé měli kvůli tomu, že se závodilo ve vojenském prostoru, do poslední chvíle problémy s vytýčením trati. Ale je to nesmírně navigačně složitý podnik, večer bylo strašné množství prachu, kdy proti slunci nebylo vůbec vidět. Protože jsme dostali nefunkční GPS, vůbec jsem nevěděl, kam jedeme. Navigátor neměl metry, součty ani azimuty a několikrát jsme pravděpodobně jeli i v protisměru. Proto jsme se rozhodli, že nechceme dál riskovat,“ prohlásil.
Podle Koloce dál pokračuje vývoj vozu směrem k mistrovství světa a Rallye Dakar. „Auto v Maďarsku fungovalo dobře. Vyhodnotíme všechna získaná data a také, jak se osvědčily novinky na voze. Podle toho zvolíme další testovací program,“ dodal manažer a jezdec v jedné osobě.