Cíl jste nesplnili. Převládá smutek, nebo situace odpovídá dakarské realitě?
Chtěl jsem jako loni skončit v Top 5, ale k tomu patří kupa štěstí. A ukázalo se, že jedna chybka může závod pokazit. Je to zklamání, jel jsem na výsledek. Po skoku z pětimetrového schodu v páté etapě jsem ze sebe dostal: tenhle Dakar jsem asi zkazil. Utrhlo se nám přední kolo a s tím se nedá nic dělat. Jednou chci Rallye Dakar vyhrát, kvůli tomu ho jezdím.

Šlo o jezdeckou, nebo navigátorskou chybu?
V roadbooku schod nebyl. Takže to jde za mnou, ale díra měla být označená. To mi potvrdili Rusové i Holanďan de Rooy. V tu chvíli jsme jeli první a další kamiony za námi brzdili, co to šlo. Nebýt nás, rozbil by se někdo jiný.

S nefunkční přední nápravou jste v dunách nemohli projet kontrolní body a byli přeřazeni do „malého“ Dakaru. Jak se vám pravidlo pro posádky, které v první části zradí technika, zamlouvá?
Před startem se mi moc nelíbilo. Nakonec jsem ale rád, že jsme kvůli fanouškům a partnerům mohli dojet do cíle, i když mimo hlavní pořadí. I v „malém“ Dakaru jsme soupeřům ukázali, jak jsme rychlí.

Potkaly vás ještě nějaké další technické trable?
Kromě uraženého kola už ne. Nepřevrátili jsme se ani nezahrabali. Dakar jsme odjeli bez defektu pneumatiky. Auto bezvadně fungovalo.

Přesto připravujete změnu a prý už nepůjde o Liaz?
Značka ještě není vyjasněná. Jde však jen o název. Auto je naše stavba a vychází z předchozích modelů. Před jeho nasazením na Dakar 2020 s ním letos musíme odjet menší soutěže. A nebude jedno. Druhý vůz připravujeme pro soukromníka.

Na co si po letech vzpomenete, když se řekne Rallye Dakar 2019?
Nejvíc asi na strmé duny. Byly fakt brutus. Co se týká výšky, nebyly nejmohutnější, ale letos to bylo o strachu. Párkrát to vypadalo, že se převrátíme. Museli jsme si na to dávat veliký pozor. Jenže bez rizika duny nešly přejet. Taky nás potěšila přízeň fanoušků. Patří jim veliký dík.

Byl to váš nejtěžší Dakar?
Těžko říct, jestli byl letošní horší než předchozí. Řekl bych, že ne, ale byl zase jiný.