Závod, při němž vzduchem létaly plechové díly tvrdě bojujících vozů. Mnozí přímí aktéři ho označovali minimálně za nejlepší v sezoně.

Jaký? Loňskou druhou jízdu mistrovství světa cestovních automobilů na Masarykově okruhu. „Něco tak šíleného jsem v životě nejel. Já se tlačil na soupeře přede mnou a současně další jezdci útočili na mě,“ prudce tehdy dýchal James Thompson, anglický bohém pilotující vůz Honda Accord.

Ve finále nevídané podívané uplatnil taktickou vyzrálost expilot formule 1 Alex Zanardi, i když do Brna dorazil s nulovým bodovým kontem.

Podobné je to i letos. Beznohý Ital s vozem BMW mezi pilné střadatele bodů zatím nepatří, ale Masarykův okruh, kde šampionát o tomto víkendu pokračuje, jakoby Zanardiho poléval živou vodou.

Jezdci mistrovství světa cestovních vozů však nebudou na Kývalce jedinými lákadly. Významný prostor v bohatém programu patří závodním monopostům, připraveným posouvat stávající dílčí rekordy Masarykova okruhu.

Vozy formule Master zanechaly svoji vizitku v Brně už při svých dubnových testech, kdy nejrychlejší monoposty s dvoulitrovými motory Honda zdolávaly jedno kolo v úžasném čase 1:47. „Auta mají nové úpravy na aerodynamice a brzdách, takže jedou kolo až o dvě vteřiny rychleji,“ vysvětlil brněnský rodák Igor Salaquarda, šéf týmu ISR.

Salaquardova stáj se nakonec s promotéry seriálu nepohodla a na svoji účast se vším všudy letos rezignovala.

Diváci se tak soustředí na počínání Josefa Krále, který si předloni výborně vedl v britském šampionátu formule BMW. Zatím nepotvrzený je start Erika Janiše.

Naprostou letošní novinkou je obnovení kdysi skvěle prosperující formule 2. Vozy Dallara pojedou v Brně svůj teprve druhý závod a jejich start většina očekává s velkou zvědavostí. Jejich premiéru viděla Valencie, kde se vítězným doublem vyznamenal dvacetiletý Kanaďan Robert Wickens.

AMOS KREJČÍ