Všude jinde znamená pole position jasnou výhodu. Na okruhu v italském Misanu to ale neplatí.

O tom se v sobotu přesvědčil David Vršecký. Pilot roudnické Buggyry jasně ovládl měřený trénink a do bodované kvalifikace startoval jako první.

Jenže na okruhu Santamonica vjede vedoucí jezdec do první zatáčky po nevýhodné vnější stopě. A druhý, který jede vnitřkem ho většinou lehce předjede.

To se stalo i v kvalifikaci, kdy Albacete podjel právě Vršeckého.

„Je to úplně na houby,“ rozčiloval se Vršecký. „Nic se nedá dělat, musíme se s tím poprat. Nikdo to tady nechce změnit,“ dodal.

Údajně se tak startuje kvůli mistrovství světa motocyklů, které se zde jede za měsíc. Pro motorky je na široké trati zase výhodnější vnější stopa.

„Nemělo cenu na Albaceteho útočit kvůli jednomu bodu. A také jsem věděl, že do hlavního závodu budu startovat z druhého, tedy výhodnějšího místa,“ uvedl Vršecký.

A tak se také stalo. Hned v první zatáčce podjel Albaceteho a postupně mu ujel. Během patnácti kol nastřádal na Španěla až deset vteřin. Třetí místo, stejně jako v kvalifikaci si vybojoval obhájce titulu Markus Bösiger s druhou modrou Buggyrou.

František Vojtíšek měl se svým renaultem problémy a po nebodovaném patnáctém místě v kvalifikaci si vyjel tři body za osmé místo v hlavním sobotním závodě.

Perlička na závěr. Na startovní rošt hlavního závodu se postavilo jensedm speciálů. Zbylých patnáct startovalo z pit line (z depa), kvůli tomu, že jezdci nestačili včas přijet na start. Doplatil na to zejména v kvalifikaci čtvrtý Belloc.

„Nic podobného jsem ještě nezažil. Je to neuvěřitelné. Na druhou stranu ale spravedlivé, pravidla se mají dodržovat,“ poznamenal Vršecký.

Jakou taktiku zvolí vedoucí muž průběžného pořadí v neděli? „Auto jede bezvadně, takže vyhrát měřený trénink a pak se uvidí. Třeba se mi i podaří zlomit misanské prokletí pole position,“ smál se Vršecký.

V neděli startuje kvalifikace v 13.40 hodin a hlavní závod v 16 hodin. Deník bude při tom!

ME tahačů – 2. závod v Misanu - sobota:

Kvalifikace: 1. Albacete (ŠP./MAN), 2. Vršecký (ČR/Buggyra) +1,119, 3. Bösiger (Šv./Buggyra) + 1,647, 4. Belloc (Fr./MAN) + 15,036, 5. Hahn (Něm./MAN) + 16,737, …15. Vojtíšek (ČR/Renault) + 1:04,043.

Hlavní závod: 1. Vršecký, 2. Albacete + 9,062, 3. Bösiger + 10,126, 4. Hahn + 17,754, 5. Belloc 20,637, …8. Vojtíšek + 1:14,309.

Průběžné pořadí:
1. Vršecký 78 bodů, 2. Bösiger 60, 3. Albacete 54, 4. Belloc 47, 5. Hahn 38, 6. Vojtíšek 34.