Český truckracing zažívá nejlepší léta od roku 1996. Už je to dvanáct let, co naposledy vyhrál mistrovství Evropy tahačů Martin Koloc.

Nyní je na dobré stopě následovat ho roudnický pilot David Vršecký s Buggyrou.

„Několik let jsem měl smůlu a technické problémy mi vždy nastaly ve špatné době. Letos se mne zatím drží potřebné štěstí,“ pochvaluje si průběh ME vedoucí muž průběžného pořadí.

O předminulém víkendu se jel nejprestižnější závod sezony v Nürburgringu, kde byl Vršecký vyhlášen mezinárodním mistrem Německa. Českou hymnu poslouchalo na 200 tisíc fanoušků trucků!

Vršecký si triumfem upevnil vedoucí postavení na čele, kam se dostal již po úvodním podniku v Barceloně. „Stejně si myslím, že se bude rozhodovat až v posledním závodě v Jaramě,“ uvědomuje si Vršecký.

O titul bojují stejně jako loni tři jezdci. Kromě Vršeckého ještě jeho stájový kolega a úřadující šampión Markus Bösiger a loňský vicemistr Antonio Albacete s MANem. „První trojice je hodně nabitá. Na čelo mezi sebe nikoho nepouštíme, ale na stupně vítězů se ještě v celku pravidelně dostávají Němec Hahn a Francouz Belloc,“ doplňuje největší soupeře Vršecký.

Šampionát se momentálně nachází těsně za polovinou (je odjeto 5 závodů z 9). Do grafu jsme zakreslili a porovnali výsledky největších adeptů na titul v letošní a loňské sezoně. Je patrné, že Vršecký si drží stabilní výkonnost a nemá propady jako loni (v Nogaru 33 bodů).

Naopak Bösigerovi se letos tolik nedařilo v Barceloně a Nogaru. Albacete zase „propadl“ v Nürburgringu. „Jak to dopadne? David má našlápnuto na vrchol kariéry. Věřím, že Buggyry budou na prvních dvou místech,“ je optimista Jan Kalivoda, manažer Buggyry.

Vršecký se nyní ocitl pod obrovským psychickým tlakem. „Všichni mi věří a říkají, že musím na čele vydržet. Je to náročné, ale zkouším si ten tlak nepřipouštět a soustředit se na každý závod,“ uvedl dvatřicetiletý jezdec, jehož největším úspěchem je loňské třetí místo.

Porovnání jezdecké trojice na špici ME tahačů.

Závody v Mostě jel jako vedoucí muž šampionátu naposledy český jezdec v roce 1996. Nyní toto výsostné postavení bude mít Vršecký poslední víkend v srpnu. „Most je náš vrchol. Český tým tam pojede s českým jezdcem ve vedoucí pozici, což je skvělé,“ pochvaluje si Kalivoda.

Samotný Vršecký je moc zvědavý jak to všechno dopadne. „Už proběhlo pár neskutečných sázek. Když vyhraji titul, tak někteří slíbili, že se ožení a podobně. Na to bych byl velice zvědav, proto se také chci na špici udržet,“ usmívá se David Vršecký.

Závody v Doningtonu byly zrušeny
Původně se mělo jet letos deset závodů evropského šampionátu tahačů. Po osmi letech se do programu vrátil okruh Donington. Ovšem nyní přišla zpráva, že se tento víkend plánovaný šestý podnik v Anglii nepojede. „Důvodem jsou údajné finanční problémy pořadatele závodů,“ pokrčil rameny Jan Kalivoda, manažer českého týmu Buggyra.
Podle něj je to velký problém a hlavně neseriózní přístup Mezinárodní automobilové federace (FIA). „Je to průšvih. FIA zklamala, zavinil to její laxní přístup,“ dodal Kalivoda.
Všem týmům to přineslo problémy. Mají nasmlouvané sponzory na deset závodů, nyní jeden vypadl. „Pro nás je pozitivní to, že máme nyní více času na přípravu na vrchol sezony do Mostu,“ našel výhodu na zrušení závodů Kalivoda.
„Naposledy jsem jel v Doningtonu v roce 1998. Docela jsem se tam těšil, na druhou stranu si nyní mohu odpočinout před závody v Mostu,“ dodal pilot Buggyry David Vršecký.