Ještě tři týdny před startem slavné čtyřiadvaceti­hodinovky v Le Mans nevěděl, jestli vůbec pojede.

S dosavadním slovenským zaměstnavatelem se nedohodl. „Ztroskotalo to na penězích,“ vysvětlil nymburský závodník.

Nejistota však trvala jen chvíli, téměř obratem získal místo jinde. U německého týmu RMT Racing, za který loni absolvovla Jakub Smrž prestižní osmihodinovku v Suzuce.

Pak šlo všechno ráz na ráz. Před Le Mans absolvoval jediný test. Po roce na Yamaze musel 25letý jezdec přesednout na Hondu. Ale nestěžuje si.

„Zvyknout si zase na cébéerko byla otázka hodiny. Honda je výborný stroj, takový blbuvzdorný,“ pochvaloval si nový stroj, který má prý extrémně dobře vyladěný motor.

Tomáš Mikšovský se do Le Mans nejvíc těší na noční ježdění.

„V noci je skvělá atmosféra. Francouzi tyhle závody milují. Stanují kolem trati a jsou vidět blesky fotoaparátů a plameny šlehající z táboráků. Ale není to tak, že by ničili stromy u okruhu. Přivezou si třeba staré palety nebo si někde do zásoby nasbírají dříví,“ popisuje nadšeně.

Ze závodu, který startuje v sobotu v 15 hodin, by si rád odvezl umístění v první patnáctce. „S tím bych byl spokojený,“ dodal Mikšovský.