Domácí GP pojede Milík už počtvrté. V roce 2012 do ní zasáhl z pozice prvního náhradníka, letos dostal třetím rokem za sebou divokou kartu. V obou předchozích startech ale dosáhl jen na dva body a skončil patnáctý.

"Cítím se dobře, včera jsem jel polskou ligu a konečně se nám i podařilo s Vratislaví vyhrát. Od začátku se nám dosud zrovna moc nedařilo. Motory mám připravené, jak potřebuji a jak to stačí na Polsko. Tak snad to bude stačit i v Praze. Chci být alespoň v semifinále a konečně tady něco ukázat," řekl Milík na pondělní tiskové konferenci v Praze.

Věří, že nervozita ho nevykolejí, přestože Grand Prix považuje za specifický závod. "Je to opravdu něco jiného. Není tam lehká jízda. S těmi úplně nejlepšími víte, že vám nenechají ani kousek prostoru. Půjdu do toho s tím, že si chci zajezdit, než udělat velký výsledek. Dělám to takhle v Polsku a funguje to. Snad to zafunguje i v sobotu," přál si Milík.

Pomáhá mu psychika

Jako jezdec se posouvá kupředu s přibývajícími zkušenostmi. Ale hledá i jiné cesty. "Od začátku, co jezdím na motorce, tak jsem nedělal žádné změny v posedu a podobně. Tento rok jsem si vzal větší řídítka, motorku jsem si jakoby zvýšil a od začátku se mi jede lépe. S motorkou se nijak extra neperu," přiblížil Milík.

"Nechal jsem si také udělat lepší motory. V konkurenci polské extraligy už nelze jezdit s motory za pár drobných. Ale vyplatí se to, protože s nimi už můžete soupeřit s těmi nejlepšími," vysvětlil Milík.

"Vím, že z 90 procent mám stejné motory, jak mají závodníci Grand Prix. Jeden na hlubokou dráhu, druhý na tvrdou, jsou jinak nastavené. A i můj ladič to dělá skvěle. Takže si myslím, že je to teď už hlavně v závodníkovi než v motoru. Zcela se to otočilo. A každý závod je to vždy o trochu lepší," pochvaloval si Milík.

Připouští, že mu to obrovsky pomáhá psychicky. "Je to moc dobré, když máte pod sebou prakticky to samé, co ostatní. Víte, že když se něco nepodaří, je to v závodníkovi, nikoliv v motorce. Navíc už to s těmi zkušenostmi navíc není tak, že bych se koukal vlevo vpravo a říkal si, co já tady dělám. Teď je to tak, že si jdu s nimi zazávodit," dodal Milík.

Největší favorit? Woffinden

V sobotu bude spoléhat na podporu přátel i kamarádů. "Je to zhruba kolem deseti lidí z okolí Pardubic. Jezdí se mnou i do ciziny, když mají třeba volno z práce. Jsou to kamarádi, které znám odmala. Zůstali mi věrní a fandí mi," ocenil Milík.

Podle předpovědi počasí by v den závodu měly teploty vyšplhat přes 30 stupňů. "Určitě je lepší, když je chladněji, protože v té kombinéze to není v takovém vedru žádný med. Ale hlavně, když nebude pršet. To je pak ještě horší. A pro nás je především dobré, když je s ohledem na nastavení motorů stejné počasí v závodě jako na tréninku," podotkl Milík.

Tuší, že v české metropoli by mohl počtvrté za sebou triumfovat Brit Tai Woffinden. "Ze začátku jsem nevěřil, že na tom bude tak dobře. Trénovali jsem spolu. Ale jak všechno dopasoval a dal se do kupy… Dráha mu tady svědčí, tak si myslím, že může klidně vyhrát zase znovu. On je obrovský talent a dokáže trefit stopu za jakýchkoliv podmínek, i když se dráha mění v průběhu závodu. V tom je fakt mimořádný," řekl Milík.