Jeden ze scénářů? Odchod z F1. Přiznal to boss automobilky Sergio Marchionne. "Byla by to velká škoda," řekl prezident Ferrari.
Fanoušci se zatím nemusí děsit - pochopitelně jde o nátlak na lidi zodpovědné za formuli. Stáji z Maranella se nelíbí změny, které se v posledních letech udály. Změny pravidel, změny monopostů. A všichni vnímají, že z kdysi ikonického sportu se pomalu stává divadlo druhé kategorie.
Přední stáje také nesouhlasí s mírou pravomocí, s nimiž pořád disponují Bernie Ecclestone (promotér F1) a Jean Todt (šéf FIA).
"Utrácíme stovky milionů eur a skoro o ničem nerozhodujeme. To není správné. Chceme, aby se to změnilo," uvedl Marchionne.
Hlas z Itálie by měli v Mezinárodní automobilové federaci vnímat.
Experti varují, že to není ojedinělá myšlenka. Odchodem z formule už nedávno hrozil Red Bull. Šéf týmu Christian Horner mluvil o "nudném" šampionátu, boss Dietrich Mateschitz není spokojen s výsledky a štve ho situace s motory, kvůli nimž nedávno přední stáj upadla do průměru.
Ferrari to má nastavené jinak - vyvíjí zcela své monoposty. A dosud ji nečinil problém investovat. Jenže všechno má své meze…
"Problém spočívá v otázce, proč bychom měli dělat motory, které jsou dostupné pro všechny?" podotkl Marchionne a hned dodal, že pokud by se chtěl svět F1 inspirovat sérií NASCAR, pak by to rudé barvy z Maranella už asi přestalo bavit: "Velké automobilky jsou znevýhodňovány."
Možná i proto se Ferrari nedaří. Poslední titul získal tým v roce 2008 (Pohár konstruktérů), mezi jezdci kraloval zástupce stáje naposledy v roce 2007 (Kimi Räikkönen). V uplynulé sezoně Sebastian Vettel třikrát vyhrál, leč za suverény z Mercedesu zaostával.
Že by nastal čas k odchodu? "Je zřejmé, že závody by se bez Ferrari změnily. Už by nebyly stejné. Nikoho by nezajímaly! A to ani lidi z Mercedesu. Jsme tu, abychom soupeřili. Ale my si dokážeme poradit i bez formule," poznamenal Marchionne na závěr.