Ve čtvrtek se však šéf týmu Bonver Dakar Project vydal do Jižní Ameriky, kde se připojil k první části týmu, která byla už na místě startu nejnáročnější rallye světa.

„Vždy před půlnocí si najdu tři čtyři minutky na to, abych se zamyslel a zrekapituloval uplynulý rok. Myslím, že rok 2014 pro nás byl hodně dobrý. Vytvořili jsme dobrý tým, postavili jsme tři nová auta, která jsme připravili na Dakar, a ve spoustě věcí jsme se zase posunuli o úroveň výš," konstatoval Tomáš Vrátný, který se chystá na svůj čtvrtý Dakar.

Závodící šéf potřetí

V roli závodícího šéfa pojede potřetí. „Některé věci jsou pro nás stále nové, ale musím říct, že každý rok je to lepší a lepší. Co se týká celkové připravenosti týmu, ať už nachystání náhradních dílů, technické připravenosti aut i fyzické připravenosti mě samotného, cítím, že jsme ve všech směrech udělali obrovský kus práce," poznamenal Tomáš Vrátný těsně před koncem roku 2014.

První etapa letošního Dakaru je naplánována na neděli. Ještě před úvodní rychlostní zkouškou však musí členové týmu Bonver Dakar Project absolvovat povinné technické a administrační přejímky. „Do Buenos Aires přiletíme 2. ledna dopoledne a hned odpoledne nás čekají přejímky. Věřím, že všechno půjde hladce, protože v týmu máme dostatek zkušených lidí na to, abychom to zvládli, rozdělili se například do několika skupinek a všechno stihli."

Zatímco na třech závodních speciálech Tatra Jamal už nyní pracují mechanici, kteří do Buenos Aires přiletěli s první částí výpravy, administraci má na starosti zkušený týmový logistik Sujit Angelo Das. Společně s ním se o chod týmu Bonver Dakar Project stará Josef Kalina, několikanásobný účastník a vítěz Rallye Dakar.

Tři mezinárodní posádky

Tým Bonver Dakar Project odstartuje do Rallye Dakar 2015 s kamiony Tatra, v jejichž kabinách pojedou tři mezinárodní posádky. S kazašským pilotem Arturem Ardavičusem a jeho navigátorem Alexejem Nikiževem pojede český palubní mechanik Daniel Kozlovský, který se jako člen týmu MKR Technology primárně zaměřuje na speciální závodní motory. Ty dodává týmu Bonver Dakar Project právě židovická stáj pod vedením zkušeného německého konstruktéra Maria Kresse.

Za volantem druhého kapotovaného speciálu Tatra Jamal se představí talentovaný polský závodník Robert Jan Szustkowski. Navigovat jej bude Jaroslaw Kazberuk a o techniku se bude starat Filip Škrobánek.

Třetí týmová posádka bude tvořená šéfem týmu Tomášem Vrátným, slovenským navigátorem Jaroslavem Miškolcim a palubním mechanikem Milanem Holáněm. Tato sehraná trojice však nebude ve voze sama. „V kabině budeme mít několik talismanů. Před odjezdem jsem během velice příjemného setkání se zástupcem sportovního klubu Valašského království dostal kromě slivovice typického valašského penicilínu i medailonek svatého Kryštofa, který pojede s námi. Stejně tak bude v kabině andílek, kterého jsem dostal od manželů Tarasových, což jsou známí, kteří nás talismanem vybavují každý rok. Od holek z kanceláře jsem dostal dvě ještěrky pro štěstí a i ty tam budou s námi. Pak jsem dostal ještě jednoho svatého Kryštofa, tentokrát na obrázku, a to od asistentky Markéty. No a možná ještě něco přidá manželka, takže si myslím, že budeme hodně nad váhovým limitem," poznamenal s úsměvem šéf týmu.

A na co se Tomáš Vrátný těší na Rallye Dakar 2015? „Určitě na závod samotný, protože je jedinečný. Je to příležitost, kdy se můžete jednou za rok potkat s různými lidmi, soupeřit s nimi na trati a poměřit s nimi své síly. Těším se i na okolní prostředí a atmosféru, protože lidé v Jižní Americe jsou úžasní. Myslím si však, že nejenom já, ale my všichni se nejvíce těšíme na cíl a já doufám, že jej všichni uvidíme," dodal. (mac, spo)