Zřejmě nikdo nemůže pochybovat o tom, že nejpopulárnějšímu motoristickému sportu teď vládne Mercedes. Neohroženě a suverénně. A jestli se přece jen najde někdo, kdo váhá, ať se podívá na výsledky…

Austrálie: triumf Rosberga.

Malajsie: triumf Hamiltona.

Bahrajn: triumf Hamiltona.

Piloti stáje Mercedes během tří úvodních podniků nasbírali 111 bodů. Suverénně tak kralují Poháru konstruktérů. Netřeba snad ani dodávat, že oba utekli soupeřům i v celkové klasifikaci šampionátu jezdců.

Ferrari: Na lepší výsledky nemáme

A závod v Bahrajnu už byl pro mnohé soky frustrující. Důkaz? Třeba podráždění u Ferrari. Nebo rozpory (nečekaně velká spokojenost i nespokojenost) někdejších suverénů z Red Bullu - tentokráte se čtvrtým a šestým místem.

"Skončili jsme na devátém a desátém místě, i když jsme neudělali chybu a nepotkala nás žádná nehoda. Skončili jsme na těchto pozicích, protože na lepší nemáme," utrousil zklamaný Fernando Alonso. "Auta, která mají motor od Mercedesu, nás úplně snadno předjížděla. Bylo to, jako by jezdily v jiné kategorii," dodal Kimi Räikkönen.

Italské stáji zrovna nepomohly změny před sezonou, na což si stěžoval i šéf Luca di Montezemolo. Ale v Maranellu se nevzdávají a třeba Alonso prohlásil: "Neodpočinu si, dokud konkurenci nedoženeme."

Fanoušci Ferrari musejí doufat. A snad někdejší mistr světa během necelých čtrnácti dnů (pak se jede Velká cena Číny) nezkolabuje…

Ricciardo se konečně dočkal bodů

Co dohánět má i Red Bull. I když - zatím to vypadá, že nováček u ambiciózní stáje Daniel Ricciardo hravě strčí čtyřnásobného šampiona Sebastiana Vettela do kapsy. Jistě, v celkovém pořadí je na tom lépe Němec, ale mnohem víc září Australan.

Po diskvalifikaci z domácí Velké ceny a problémech z Malajsie konečně dojel. Bojoval o pódium, nakonec však skončil čtvrtý (Vettel šestý).

"Musíme na to být hrdí," podotkl Ricciardo. Startoval ze třináctého místa, ale v dramatickém závodě si dokázal polepšit. "Takové ježdění miluji. A myslím, že ostatní také. Je to dobrý výsledek, i když stupně vítězů by byly lepší," dodal (ne)spokojeně.

O poznání méně pozitivní byl jeho kolega. Podobně jako piloti Ferrari si zoufal nad nemožností uspět. A na otázku, proč se mu tolik nedařilo, dokonce odvětil: "Nejsem ten typ člověka, který by se snažil najít ke všemu řešení. Jsem závodní jezdec."

Mercedes, McLaren a Force India

Uvidíme tedy, co přinese Velká cena Číny.

Jisté je, že v popředí budou zase stejné stáje. Zase Mercedes, zase Force India. A pochopitelně McLaren, jenž na okruhu Sakhir na body nedosáhl - jeho piloti nedojeli do cíle.

"Ovšem my udělali velký pokrok," vzkázal Jenson Button (nakonec klasifikovaný jako poslední sedmnáctý. "Rychlejší tu byl jen jeden tým - Mercedes," podotkl Brit důrazně.

Perlička na závěr: Už brzy snad budou motory opět burácet - stáje se dohodly na "prozkoumání možností", jak vrátit hluk na trať.