Automobilka Audi po třech letech kralování naftového R10 speciálu pro vytrvalostní závody připravila novou generaci.

A Audi R15 TDI neporušilo tradici, hned ve své premiéře zvítězilo. Posádka Rinaldo Capello, Tom Kristensen a Allan McNish ovládla dvanáctihodinovku v americkém Sebringu.

V úvodním podniku seriálu ALMS porazila konkurenty od Peugeotu o 22 vteřin.

„Upřímně, nečekal jsem, že hned vyhrajeme, protože máme příliš nové auto a zatím jsme toho moc nenatestovali. Odjed s takovým autem dvanáctihodionovku bez potíží je neuvěřitelné,“ řekl zkušený Ital Capello.

Už 57. ročník vyhlášeného závodu přitom zajel vůz v režii stáje Joest v rekordu. Ještě nikdy žádný stroj tam za půl dne neujel 383 kol, předchozí rekord byl o plných 13 kol horší.

Vozy Audi se v čele držely od samého začátku a sváděly boj s dvěma naftovými Peugeoty. Rozdíly mezi vozy činily pouhé desetiny vteřiny. V závěru ale jeden z Peugeotů potrápila technika, a tak se z premiérového vítězství nového typu mohl radovat největší konkurent Francouzů.

S konkurencí dieselů se jako jediní dokázali aspoň trochu popasovat Mexičané Fernandez a Diaz, kteří se vklínili na čtvrté místo. Ti zároveň vyhráli slabší divizi LMP2, sportovní vozů v „gé té jedničkách“ vládl Chevrolet, kategorii GT2 vyhrálo Ferrari.

Výsledky: 1. Capello, Kristensen, McNish (It., Dán., Brit­./Audi R15 TDI) 12:00:38,638 hod., 2. Sarrazin, Montagny, Bourdais (Fr./Peugeot 908 HDi FAP) –22,279, 3. Luhr, Rockenfeller, Werner (Něm./Audi R15 TDI) –2 kola, 4. Fernandez, Diaz (Mex./Acura ARX-01B) –23 kol, 5. Minassian, Klien, Lamy (Fr., Port., Rak­./Peugeot908 HDi FAP) –27 kol, 6. Magnussen, O’Connell, Garcia (Dán., USA, Šp./Che­vrolet Corvette C6.R) –34 kol.