V červeci odstartuje už 77. ročník závodu na 24 hodin na okruhu v Le Mans. Vrchol sezony vytrvalostních závodů láká přední světové týmy. Podle papírových předpokladů se o vítězství "porvou" tři nejlepší vozy nejsilnější třídy LMP 1.

Proti "naftové" dvojici Audi R15 TDi, Peugeot 908 HDi FAP stojí benzínový Aston Martin LMP1. Pravidla, která dříve diesely zvýhodňovala, se změnila, takže i legendární britská značka má šanci uspět.

Českého fanouška může těšit, že do Astonu Martin LMP1 letos usednou i Tomáš Enge a Jan Charouz.

VELKÁ TROJKA
Audi R10 TDi (Německo)

Motor: turbodiesel V 10, objem 5,5 l. Výkon více než 600 koní.

Peugeot 908 HDi FAP (Francie)
Motor: turbodiesel V 12, objem 5,5 l. Výkon cca 700 koní.

Aston Martin LMP1 (Velá Británie)
Motor: benzínový V12, objem 6 l. Výkon více než 650 koní.