"Chceme pokračovat v letošní úspěšné sezoně a zároveň výhrou napravit loňský mizerný výsledek," poukázal Ogier na 17. místo v předešlém ročníku Německé rallye.

Lídr továrního týmu Volkswagen tehdy mohl v Trevíru předčasně získat mistrovský titul, ale už v pátek havaroval a do cíle dojel jen díky pravidlu superrallye.

"Máme za sebou úspěšné testy na asfaltu, který vyhovuje našemu vozu, takže věříme, že budeme hodně rychlí. Máme velkou šanci zvýšit naše šance na zisk titulu a jsme připraveni toho využít," podotkl Ogier, jemuž se na asfaltových tratích daří.

V Německu ale dlouhodobě vítězí vozy Citroën, od roku 2002, kdy byla rallye zařazena do MS, vyhráli jen piloti za volantem vozu francouzské automobilky. Devětkrát z toho byl nejlepší fenomenální Francouz Sébastien Loeb, jednou vyhrál i Ogier. Z loňského roku obhajuje výhru Dani Sordo ze Španělska.

"Německo určitě nebude procházka parkem. V šampionátu je několik asfaltových specialistů. Rychlý bude určitě Thiery Neuville a ve Finsku byl zatraceně rychlý i Kris Meeke, kterému se také na asfaltu daří," uvedl Ogier, který letos vyhrál pět z osmi závodů mistrovství světa a ve Finsku skončil druhý.

Latvala si uvědomuje, že má šanci seriál zdramatizovat, a chce se o to pokusit. "Asfaltové rallye mám rád. Těším se i na erzetu Panzerplatte (ve vojenském prostoru). Jen si musím dát pozor na kameny, jeden jsem trefil loni ve chvíli, kdy jsem vedl. To si letos nemůžu dovolit. Chci se pokusit opět vyhrát," řekl finský pilot.

Na startu bude i jediný pravidelný český účastník MS Martin Prokop, který před rokem v Německu dojel čtvrtý a vyrovnal svůj nelepší výsledek v mistrovství světa, jenž je i historickým českým maximem. Momentálně je Prokop průběžně devátý v šampionátu.