Letošní kalendář závodů čítal celkem sedm závodních víkendů po celé Evropě. Dvakrát se závodilo na okruzích F1 (Nürburgring a rakouský Red Bull Ring), dvakrát na domácím okruhu v Mostě, jednou na polském Tóru Poznaň, na Slovakiaringu a také v Německu na okruhu Eurospeedway Lausitz.

Skladba startovního pole se v průběhu sezóny měnila. Někteří jezdci odstartovali ve všech podnicích, jiní třeba jen v jednom. Třeba závěrečný Nürburgring nalákal dvojnásobného mistra Evropy v superkártech Adama Kouta, který se ve druhém závodě prodral konkurencí na třetí příčku. Petr Fulín, který v Octavia Cupu po celou sezónu působil jako manažer, na Nürburgringu poprvé závodil a v obou závodech dojel první.
Z celkem 29 jezdců, kteří se v rámci letošní sezóny utkali o body, se kromě Čechů objevili jezdci také z Německa, Rakouska, Polska, Slovenska nebo také z Litvy. Právě Litevec Jonas Karklys se ze zahraničních závodníků umístil nejlépe, a to na celkově čtvrtém místě o pouhé čtyři body za Matějovským.

Na několika podnicích se ukázali také závodníci známí z původního Škoda Octavia Cupu, který se ještě s jedničkovými a posléze dvojkovými octaviemi jezdil v letech 1998 – 2009. Jde třeba o Dana Skalického nebo Václava Brejlu, kteří se během sezóny oba podívali na pódium.
Juniorům kraloval Fulín
Samostatnou kategorií v rámci Octavia Cupu byla kategorie juniorů, jezdců narozených po roce 1995. Tuto kategorii ovládl již zmíněný Petr Fulín junior. Velkou nadějí do budoucna je však také mladičký Tomáš Korený, který v den posledního závodu oslavil své teprve devatenácté narozeniny. Korený je se ziskem 123 bodů v celkové tabulce pátý.

V Octavia Cupu se na okruzích utkávají technicky shodné vozy – závodně upravené vozy Škoda Octavia RS III. Jediné rozdíly mezi vozy jsou v jezdci a mírných nuancích v nastavení. Důsledkem toho, že jsou auta téměř identická, jsou závody kolo na kole, plech na plech, a není v něm nouze o četné předjížděcí manévry. Promotérem seriálu je firma Benet s.r.o., která po úspěšné letošní sezóně již plánuje sezónu 2019.