Český automobilový závodník Štěpán Vojtěch musel udělat ve své kariéře velký veletoč.

Přišel ohlavního sponzora, a tak místo další účasti ve světovém šampionátu vrallye letos usedne do sportovního vozu mosler a po boku německého jezdce Kennetha absolvuje celý okruhový seriál FIAGT.

Cítíte ulehčení, že nejistota konečně zmizela?

Určitě. Je už pokročilá doba a soutěže se pomalu rozbíhají. Na druhou stranu jsme nedokázali zajistit pokračování našeho účinkování ve světovém šampionátu vrallye, a to ješkoda.

Co rozhodlo otom, že letos rallye nepojedete?

Stoprocentně peníze. Rallye začínají být trochu finančně neúnosné, jezdí se hodně vzámoří. Ato všechno účast hodně prodraží. Také nás postihnul rychlý odchod našeho partnera koncem loňské sezony.

Kde se vzal nápad svaším přechodem zpátky na okruhy?

Nabídka přišla ze strany Antonína Charouze. Měli jsme spolu nějaká jednání a jen tak mimochodem jsme se bavili iomé situaci. Spontánně mi nabídl možnost závodění. Nejdřív jsem ten nápad přešel, ale po pár dnech jsem oněm začal reálně uvažovat. FIA GT jsou na okruzích asi na stejné úrovní jako produkční vozy vrallye. Je to velká sportovnívýzva.

Proč jste raději nezvolil domácí rallyový šampionát?

Několik sezon jsem vněm závodil a dosáhl na vrchol. Sváděl jsem souboje sVaškem Pechem iRomanem Krestou. Ale situace vdomácím mistráku se nezměnila, spíše šel dolů. Myslím, že se tam můžu vrátit kdykoliv. Ale taková nabídka, jakou jsem dostal, sama jen tak nepřichází. Musím brát na zřetel marketingová isportovní hlediska.

Máte sponzory na závodění smoslerem, nebo vás manažer Charouz angažoval jako placeného jezdce?

Přicházím se svými sponzory, ale dostal jsem velmi dobré podmínky. Takové, že jsme spartnery dokázali dát ty peníze dohromady.

Šampionát FIA GT má celkem 10podniků, najdete si mezi nimi čas vrátit se do světa rallye?

Vžádném případě to nevylučuji. Na rallye je krásné to, že nikdy nejedete stejný závod. Teď to ale nejsem schopný říct. Chtěl jsem jet Rallye Bohemia, jenže ta koliduje stermínem závodu FIA GT vOscherslebenu.

Stihnete kromě podniku FIA GT vBrně také nějaký domácí okruhovýzávod?

Naše spolupráce je čerstvě upečená, všechno se děje za pochodu. Každá příležitost svézt se na okruhu pro mě bude přínosem. Ale záleží na nabídkách ifinanční stránce.

Už jste si speciál Mosler MT900R vyzkoušel?

Auto jsem zatím viděl jen na obrázku. Je moc pěkné (smích).

Co je na přechodu zrallye na okruhy nejtěžší?

Ze začátku nebudu mít co říct knastavení, protože nejdřív se sautem musím naučit jezdit na samé hraně. Budu potřebovat pomoctýmu. Vokruhovém autě jste na samé hranici pořád– to se týká řazení, brzdění iideální stopy. Vrallye je to úplně jiné. Přechod by mi ale neměl trvat tak dlouho. Pokud máte cit, dokážete to rychle.

Součástí šampionátu FIA GT je ičtyřiadvace­tihodinovka ve Spa. Těšíte se, nebo vás ta představa trochuděsí?

Určitě se tam těším. Je to hodně spojené snostalgií. Na okruzích jako jsou Silverstone, Monza nebo právě Spa závodil táta. Čtyřiadvaceti­hodinovka je úplným vrcholem a snem každého závodníka. Jen se trochu bojím, protože nevím, do čehojdu.

Ve voze se budete střídat sNěmcem Heyerem, jehož otec závodil svaším. Přišla už na tohle mezi vámiřeč?

Ještě jsme se osobně neviděli, ale na jeho tátu si pamatuji. Mám doma kartičku sjeho podpisem. Azrovna nedávno jsem se na ni díval a smál se, že mi ji počmáral. Měl takový zvláštní autogram.

Máte představu odalší budoucnosti? Zůstanete uokruhů, nebo si budete hledat způsob, jak se vrátit do rallye?

To je těžký. Každý podnik mistrovství světa vrallye mi dá tolik, co rok vtuzemském mistráku. Závody FIA GT mi určitě pomohou zlepšit se na asfaltu ivrallye. Ale žádnou cestu narýsovanou nemám. Naučil jsem se nic si nemalovat, jsem realista.