Loučení to veselé nebylo. I při posledním letošním víkendu mistrovství světa superbiků to Oliver König na bodované příčky nedotáhl. Ve španělském Jerezu si však udělal aspoň dílčí radost, když v sobotu skončil o pouhých 44 tisícin za bodovaným patnáctým místem. V neděli pak dojel třiadvacátý.

Za zlepšení a posun na solidní šestnáctou pozici může změna motoru - závodník týmu Orelac Racing Movisio obdržel starší verzi od šampiona Jonathana Rey.

Roman Staněk
Staněk shání peníze na další rok ve formuli 2. Na sezonu potřebuje 60 milionů

„Bylo skvělé se svézt na motorce, s kterou stačím na ostatní a bojuji o body. Kéž by to tak bylo od začátku sezony,“ pravil König, který tak ve druhé sezoně v MS superbiků vyšel bodově naprázdno.

Závěrečný víkend začal katastrofálně, když v prvním tréninku „bouchl“ na jeho kawasaki motor.

„Hrozilo, že poslední závody budu dojíždět na motoru, který se složí v dílně. Naštěstí nám tovární tým Kawasaki půjčil náhradní agregát od Jonathana Rey, který s ním najel asi 1000 kilometrů,“ líčil König, jemuž se pak dařilo.

Druhá půlka roku byla katastrofální

V úvodním závodě se držel po celou dobu skupinky bojující o patnácté místo. „Jsem si ale vědomý toho, že bylo i hodně pádů,“ poznamenal rodák z Prahy. Nakonec skončil šestnáctý - jen těsně za Malajcem Syahrinem.

V neděli se český jezdec už na stejné pozice nedokázal prosadit. „Ostatní se zlepšili, ale my jsme stagnovali. Tam, kde jsem měl v sobotu navrch, jsem druhý den ztrácel,“ krčil rameny König, který zatím nemá smlouvu na příští rok.

Petr Svoboda během závodů v Mostě
Soupeř sahal českému motocyklistovi na řídítka. Šťovíček: Už by neměl závodit

Na rozdíl od minulému roku jednadvacetiletý König ani jednou nebodoval. „Vstupovali jsme do této sezony s větším očekáváním a optimismem. Bohužel se to nedařilo tak, jak jsme si od začátku přáli. Druhá půlka roku byla katastrofální. Sužovaly nás technické závady a v posledních závodech se rozbil třetí motor za sebou,“ konstatoval jezdcův manažer a CEO Movisio Racing Miloš Čihák.

„Máme mladého talentovaného jezdce, ale když se mu nedá pod zadek nic pořádně funkčního, tak se s tím nic moc nenadělá,“ hodnotil. „Přitom když měl k dispozici motor, který jede, byl schopný se zkušenějšími soupeři držet krok a nebyl daleko od bodů. Bohužel takovou techniku by bylo potřeba mít hned zkraje sezony. Pak by se Oliver zlepšoval,“ uzavřel Čihák.