Ačkoliv Pech prestižní soutěž na úzkých šumavských silničkách předtím čtyřikrát vyhrál a v počtu vítězství se vyrovnal legendárnímu Leo Pavlíkovi, bere i pátou příčku.
„Poprvé v životě jsem v ostrém závodě řídil takhle silný auto jen se zadním náhonem. Oproti čtyřkolkám, na kterých jsme závodili dlouhá léta, je to obrovská změna i výzva. Na nový vůz si stále teprve zvykáme, učíme se využívat jeho sílu," říkal Václav Pech junior.
„Na Šumavě jsme byli často raději opatrnější. I proto jsem s pátým místem spokojený. Z krásného a rychlého svezení jsem nadšený. Pro nás, ale i pro celý tým, je to nový impuls," prohlásil několikanásobný český šampion v rallye.
První erzetu na Šumavě jste ovládli a porazili jste i pozdějšího vítěze Jana Kopeckého s tovární škodou. To bylo asi příjemné?
Premiéra nám vyšla na jedničku, nutno však říct, že úvodní Činovský okruh má s klasickou erzetou společného jen málo. Jde o okruh s rychlýma zatáčkama na dobrém asfaltu, kde jsme dominovali díky síle vozu.
V dalších zkouškách jste už nabírali ztrátu a klesali pořadím. Bylo těžké se s tím srovnat?
Ani ne. Přece jen jsme nejeli takovou hranu. Hlavní bylo udržet auto na cestě a vyhnout se nějakému fatálnímu karambolu. Přece jen auto se zadním náhonem se chová jinak než čtyřkolka. U té když v zatáčce přidáte, tak cítíte podporu předku a kola drží stopu. U poršáku jsem jen odhadoval, co je ještě únosné a projížděl zatáčky s rezervou.
Musel jste i tak řešit nějaké krizové momenty?
Žádné zásadní. Trochu jsme zaváhali ve druhé erzetě na Korábu, kdy jsem při průjezdu vracečkou po šotolině přidal malinko dřív, auto hráblo, klouzlo a ocitli jsme se mimo trať. Ale vše se událo v nulové rychlosti. Víc jsem se lekl při druhém přejezdu Korábu na skoku, který se běžně skáče v plné rychlosti, ale poršák s přítlačným křídlem vzadu měl tendenci se zvednout. Vše dobře dopadlo, ale to jsou ty momenty, na které je třeba si zvyknout, naučit se je zvládat.
Věříte, že až se novým vozem sžijete, můžete v domácím šampionátu znovu pomýšlet na stupně vítězů?
Nejdříve je třeba udělat spoustu práce na autě. Budeme se snažit vůz ještě odlehčit, doladit a jsme přesvědčeni, že s každým ujetým kilometrem se budeme zlepšovat. Jesliže
s mini cooperem se téměř nebrzdilo, teď se učíme jak využít obrovskou sílu pod kapotou. Tovární škodovce
i tak bude těžké konkurovat. S nabitým poršákem ale chceme opět bojovat o medailové příčky.
Kdy plánujete další start?
Na Rallye Český Krumlov v závěru května. Do té doby bude auto v práci mechaniků a čekají nás i dva testy. Jeden už v tomto týdnu, zaměřený na nastavení podvozku v návaznosti na Šumavu. Druhý test potom proběhne těsně před Krumlovem.