Se závodním speciálem Ford Ranger Dakar a doprovodným vozem Ford Fun Mover se seznámili i fanoušci posádky South Racing CE ve Velkém Meziříčí. „Jsme až překvapení, jaký byl o to zájem. Spektrum příchozích bylo široké: od našich dlouhodobých fanoušků, kteří nás dobře znají, přes odborníky i normální návštěvníky, kteří se chtěli s námi a autem vyfotit. Všichni nám slibovali, že nám budou moc fandit,“ těšilo brněnského pilota Ouředníčka.

DRUHÝ START

Ten se chystá již na svůj druhý start na nejslavnějším motoristickém závodě coby pilot, premiéru zažil před dvěma roky. „Dakar má zvláštní kouzlo. V polovině závodu si říkáte: ‚Co tady vlastně dělám?‘ Myšlenky zabalit to jsou hodně silné. Jenže s blížícím se cílem roste radost. Po závodě se zařeknete, že už to nikdy neabsolvujete, jenže po týdnu přemýšlíte o návratu,“ popsal pochody Ouředníček.

Při premiéře řídil vůz hammer, to už je pro něj ale minulost. „Nikdy. Dakar nejde jet s malým motorem. V horách to nejede. Teď máme pětilitr s osmiválcem, který má nádherný zvuk. Já jsem byl zvukař, takže to můžu posoudit. Auto s tak nádherným hlasem nemůže jet špatně,“ smál se.

Změna bude také na postu navigátora, Pavla Vaculíka střídá třebíčský rodák Křípal. „Navigačně to bude hodně těžké, ale já se nebojím, protože budu mít Davida,“ sdělil Ouředníček.

Ve fungující spolupráci věří oba. „Pro mě to byla obrovská náhoda a Tomášovi děkuji za příležitost. Bylo to osudové setkání a já doufám, že nám to bude klapat,“ přidal Křípal.

Prý ho nerozhodí ani případné vyhrabávání auta zapadnutého v duně. „Už to máme natrénované z Maroka. Příjemné to není, ale když se to stane, tak jde všechno stranou. Není čas na nic myslet a nevnímám to,“ usmál se Křípal.

Posádka South Racing CE si vůz převezme 2. ledna, Dakar začíná o čtyři dny později a v cíli se může objevit v argentinské Cordobě za další dva týdny.

PAVEL MIKEŠ