Historický okamžik pro český motorismus už německý závodní okruh Lausitzring zažil. Roudnická trucková stáj Buggyra zde získala v roce 2002 svůj první evropský titul. O osm let později se na místo činu vrátila. Ostrým testem nového vozu se stal pokus o čtyři světové rekordy najednou.

Úřadující evropský mistr David Vršecký vyzval k pokoření rekordů v počtu ujetých kilometrů za hodinu, nejlepší čas chtěl zajet také na 100 km, 100 mil a 500 km.

Třešnička na dortu v podobě překonání světových maxim se nakonec i přes čtyři pokusy nepovedla, cíl otestovat zbrusu nové závodní buggyry se však úspěšně povedl.

V honbě za celkově třetím rekordem Buggyry zradily stáj pneumatiky.

„Předpokládali jsme, že budou problémy s pneumatikami, ale že lehnou tyhle, tak to ne,“ řekl Vršecký ke gumám s nejdelší životností, která FIA povoluje.

„Rekord se nepodařil, ale neodradí nás to od myšlenky ho jednou překonat. Možná to bude už velmi brzy. Je tady ještě jeden okruh, kde by pro nás měly být lepší podmínky a už jednáme o možnostech jeho pronájmu,“ doplnil manažer stáje Jan Kalivoda.

„David dával novému motoru pořádně zabrat a ten vydržel. To je vynikající pozitivum dnešního dne.“⋌více na straně 21