Bývalý mistr světa ve freestyle motokrosu měl po nedělním karambolu hodně starostí s tím, aby v závodě vůbec mohl pokračovat. Nešlo jen o nepříjemné zranění. Potřeba bylo zásadně opravit i roadbookovou věž na motorce, na které jeho mechanik Petr Vesecký pracoval do dvou do rána. Do dalších 685 kilometrů, z nichž bylo 457 měřených, ale nakonec naštěstí vyrazil. „Včera mi bylo fakt blbě, měl jsem lehčí otřes mozku. Trochu jsem se z toho sice vyspal, ale ani ráno mi nebylo úplně hej. Po startu jsem se trochu probral a už to bylo lepší,“ vyprávěl Podmol.

Pondělní etapa, ve které poprvé okusil velké duny, se mu líbila a cítil se v ní líp. „Z těch dun jsem byl ze začátku vykulený jak Alík. Dával jsem si větší pozor na místa označená vykřičníky,“ dodal vítěz X-Games, který chytl dobré tempo a začalo se mu dařit. Postupně předjel několik závodníků a dostal se průběžně na skvělé 29. místo. „Jenže na dvoustém kilometru mi najednou přestala jet motorka. Chovala se tak, že mi došel benzín. Než jsem zjistil, že jde o shořelé čerpadlo, tak to hodně trvalo. A oprava byla taky problematická,“ konstatoval Podmol.

Lahev v písku

Zachránila ho až pet láhev, kterou našel nedaleko v písku. „Rozhlédl jsem se a v dálce se něco blýskalo. Byla to zmačkaná pet láhev. Měl jsem s sebou hadičku, díky které jsem do láhve pusou nasával benzín a naléval ho z porouchané nádrže do té funkční. Povedlo se mi takhle přečerpat asi osm litrů, ale trvalo to hrozně dlouho a nabral jsem velké zpoždění,“ smutnil Podmol.

Rodáka z Ostravy během oprav předjelo i několik aut a kamionů, takže ho pak čekalo další nebezpečí. „Předjet auta a kamiony skoro nejde, protože se za nimi hrozně práší a člověk moc neví, kam jede. Měl jsem tak stále strach, že mi dojde benzín a že mi zpoza duny skočí na záda kamion. Těch posledních 200 km jsem proto tak nějak dokodrcal. Výsledek je bídný, ale alespoň jsem tentokrát nespadl. Jízda v těch dunách ale byla krásná,“ dodal Podmol.