Původním záměrem bylo otestovat spolupráci s Martinou Kalistovou, jednou z nových navigátorek, o které se tým Podpatky na plynu rozrostl. Nakonec ale pilotka Lenka Hlavatá nakonec s vozem Vilda startovala sama.

„Je zázrak, že jsem se na start nakonec vůbec postavila,“ začala Lenka Hlavatá své vyprávění, v němž se moc věcí neodvíjelo podle daného scénáře.

Co se tedy přihodilo? Pár dní před startem, když už měl tým všechno nachystané, odešel na bugině přední diferenciál. V servisu si pilotka a manažerka týmu vyslechla, že účast by bylo lepší zrušit, neboť náhrada za poškozený díl není.

„Poté, co jsme oznámily odstoupení, se strhla vlna podpory. Už další den ráno jsem řešila, jak dostat náhradní diferenciál z Tábora. Ovšem před víkendem, kdy se nám podařilo Vildu opravit a finálně připravit, přišla pro změnu zpráva od Martiny, že ulehla s laryngitidou,“ zvěstovala Hlavatá druhou Jobovu zvěst.

| Video: Youtube

Hlavním cílem bylo nerozbít stroj

Přes všechny komplikace a hodně náročný týden se řidička a autorka projektu Podpatky na Plynu v jedné osobě do Pánova vypravila a úspěšně závod Orlen Super Race odjela. Z celkového počtu 38 strojů, které startovaly v závodě bugin, se v sobotu umístila na 18. příčce.

„Mohla jsem samozřejmě jet rychleji, ale osobně jsem spokojená. Podařilo se mi splnit všechny cíle, s nimiž jsem startovala. Mám z toho dobrý pocit,“ zhodnotila své vystoupení s tím, že každý kilometr se počítá. „Hlavním cílem bylo nerozbít stroj, a to se až na pár drobností podařilo. To mě těší nejvíc,“ usmívala se.

Další plány týmu Podpatky na plynu vedou do Afriky, kde se 23. dubna postaví start Morocco Desert Challenge 2023. Posádka by tam měla startovat v původním složení. S Lenkou Hlavatou pojede v roli navigátorky Gabriela Budínová.