Dvojice ve složení Lenka Hlavatá a Gabriela Budínová startovala v kategorii T4 s číslem 282. Růžové bugině Can-Am zajišťoval technickou podporu holandský tým QFF Racing. Se soutěžním strojem se Češky měly možnost poprvé seznámit až v Maroku při shakedownu.

„Vilda II. byl hodně podobný našemu tréninkovému Vildovi I. Jednalo se však o nejnovější verzi ve FIA úpravě South Racing. V mnoha parametrech byl lepší, takže jsme se rychle sžili,“ hodnotila Lenka Hlavatá v tiskové zprávě.

Erik Cais.
Úzké silnice, velké skoky a těžká konkurence, popisuje Cais Polskou rallye

„Letošní ročník Morocco Desert Challenge byl z hlediska rychlosti, teplot přesahujících padesát stupňů a všudypřítomného prachu opravdu extrémní výzvou,“ pokračovala pilotka, která je zároveň autorkou projektu a manažerkou týmu PNP.

Po prologu, do nějž „holky z kanclu“ startovaly z 82. místa z celkových 105 účastníků kategorie SSV, se posunuly na padesátou příčku. „Další dvě etapy, které byly extra dlouhé a plné kamení, jsme zvládly jen s pár defekty pneumatik. Měly jsme ambice atakovat první třicítku,“ přiblížila navigátorka Budínová, která v minulosti absolvovala na motorce řadu dálkových rallye včetně Dakaru.

Zdroj: Youtube

Ve čtvrté etapě však českou posádku zastavila nehoda. „Trochu jsme se prolétly a udělaly pět kotrmelců. Naštěstí jsme vyvázly v pořádku, jen potlučené. Technika to ale odnesla o poznání hůř, a tak jsme musely odstoupit,“ vysvětlila Hlavatá.

Tragická bilance soutěže

Jak jsou jízdy v poušti zrádné, ukázal další průběh Morocco Desert Challenge 2023. Jen 40 kilometrů od místa nehody PNP došlo k nešťastné srážce dvou bugin. To bohužel stálo život francouzského navigátora Laurenta Lichtleuchtera, patnáctinásobného účastníka a dvojnásobného vítěze Rallye Dakar.

Filip Salač.
Vyrovnání životního maxima v Moto2. Salač dojel v LeMans druhý

Hned druhý den si soutěž vyžádala další oběť. Na celkové vyčerpání a dehydrataci zemřel zkušený holandský motorkář Bram van der Wouden. Následující etapa byla pro motorkáře zrušena zcela, pro ostatní účastníky zkrácena z 343 km na 160 km. Stejně tak předposlední etapu se organizátor z důvodu extrémních teplot rozhodl zkrátit a vynechat dvě ze tří dunovišť, která na posádky původně čekala.

Kategorii SSV vyhráli Nizozemci otec Martin a syn Mitchel van den Brinkovi, kteří jsou jinak kamioňáci a na letošní Rallye Dakar skončili na třetí a čtvrtém místě za Martinem Macíkem.