Všechno ovšem není a ani nemůže být sluníčkové. Vytrvalostní rallye dá v nekonečném kamení a saharských dunách zabrat zkušeným pouštním vlkům, natož českým zástupkyním slabšího pohlaví.

Dámská posádka Lenka Hlavatá - Nikola Verbičová bojuje v Maroku s pouštním terénem
Velbloudi měli přednost. Tým Podpatky na plynu čelí nástrahám Marocké rallye

Počínaly si však skvěle. Nezaskočila je ani bouře a všudypřítomný prach. Písek je ovšem záludný. Musely se vyhrabávat, použít vyprošťovací nájezdy a s vlastním speciálem Can-Am Maverick X3 XRS prožily i jeden krizovější okamžik.

„Bylo to asi čtyři kilometry před cílem středeční etapy. Na jednu dunu jsme najely výrazně rychleji a příměji, než by bylo záhodno. Šly jsme dvakrát přes střechu a dopadly zpátky na kola. Naštěstí se nám až na pár drobných podlitin nic nestalo. Jenže chudák Vilda to odnesl o dost hůř,“ popisovala karambol Lenka Hlavatá.

Hlavně, že zůstaly v závodě

Na místě se jim snažil pomoci Dakarem ošlehaný Nizozemec Janus van Kasteren. Vildu se však vytáhnout nepodařilo. „Navíc se ukázalo, že kromě pomuchlaného chladiče utrpěl i další šrámy. Do cíle nás dotáhly na laně a dostaly jsme hodinovou penalizaci plus čas za zdržení na trati. Hlavní však bylo, že jsme zůstaly v závodě,“ vyprávěla.

Rakouský závodník Michael Putz měl na Rallye Šumava vážnou nehodu
Na rallye zasahoval vrtulník. Rakouský závodník utrpěl při nehodě vážná zranění

„Kluci pak předvedli neuvěřitelnou práci. Do pěti do rána na Vildovi makali a opravili ho tak, že jsme zase mohly vyrazit,“ popsala řidička týmu Podpatky na plynu dramatickou situaci z 5. etapy.

Nyní už dámská dvojice potřebuje druhou největší cross-country rallye světa dojet. Cílová rampa u města Saidia už není daleko.