Potvrdil, co se o něm říká. Na mokré vozovce umí. Jakub Kornfeil se na posledních pět závodů v kalendáři mistrovství světa silničních motocyklů naladil sedmým místem při Velké ceně San Marina. Šlo o jeho nejlepší výsledek v sezoně, která pro něj zatím není ideální. „Jedna chyba na vodě znamená okamžitě pád, možná jsem na ní dobrý, protože se dokážu zkoncentrovat,“ odhaduje závodník třídy Moto3.

Čtyřiadvacetiletý jezdec z Rohatce na Hodonínsku letos nasbíral pouhých čtrnáct bodů a hned devět z nich získal právě na trati v Misanu.

„Na začátku závodu jsem si říkal, že vlastně nemám co ztratit, maximálně můžu zazářit. Možná mi dal průpravu pro jízdu na mokru i motokros, který jsem dřív jezdíval. Naučil jsem se motorku dobře cítit a od té doby mi jízda na vodě celkem jde. Je totiž strašně důležité vnímat motorku a kontakt s tratí,“ povídá Kornfeil, který výsledek věnoval otci k narozeninám.

V Misanu v pátém kole upadl. Dokázal však rychle zvednout svůj stroj ze štěrku, vymáčknout spojkovou páčku a pokračovat v rychlém tempu, které mu nakonec, i díky pádům jezdců, vyneslo sedmé místo. „Vždy je důležité urvat aspoň bod. Bude to platit i do zbylých závodů. Když se odjíždí s prázdnou, pocity jsou vždy smíšené,“ říká Kornfeil před závěrem sezony.

Brněnský závodník Karel Abraham se v nejsilnější kubatuře MotoGP v Misanu poroučel k zemi hned v prvním kole ve třetí zatáčce. Dojel sedmnáctý. Přestože mu voda nesvědčí, problém byl jinde. „Cítil jsem, že mě někdo zezadu postrčil, jako by do mě kopl. Věděl jsem, že můžu zajet dobrý výsledek, ale neměl jsem den,“ mrzí Abrahama.

Sedmadvacetiletý jezdec je na osmnáctém místě celkového pořadí, prodloužil smlouvu s týmem Pull&Bear Aspar a má klid do finiše sezony. Horší je to u Kornfeila. „Stáj Peugeot MC Saxoprint bude pokračovat. U mě se uvidí, zatím jednáme s týmy ve třídě Moto2 i Moto3, kde už ale moc míst není,“ přiznává.

Do příštího víkendu a závodu ve španělském Aragonu má jasný program. „Je podstatné, aby si definitivně zařídil angažmá. Určitě cítí i nervozitu. Když má jezdec jistotu, psychicky se uklidní a projeví se to pak ve zbylých závodech. Navíc Malajsie i Austrálie mu vyhovuje. Moto2 je možná i reálnější. V nižší třídě už získal pódia, splnil si svůj cíl. Teď je správný čas na změnu, vždy trvá tak rok, ne-li víc, než si jezdec na silnější motorku zvykne,“ dodává televizní expert Václav Svoboda na adresu Kornfeila, jenž má v Moto3 už 101 startů.