Jihlavský pilot Martin Prokop spolu s navigátorem Janem Tománkem cíl pátého podniku mistrovství světa v automobilových soutěžích nespatří.

Kvůli porušení předpisů byli před startem druhé etapy z Argentinské rallye vyloučeni.

Jak vyplývá z rozhodnutí komisařů, které se objevilo na oficiálním webu soutěže, měla česká posádka na svém Mitsubishi namontované homologaci neodpovídající přední brzdové kotouče.

„Technický komisař zjistil, že na voze byly použity brzdové kotouče, které odpovídají dva roky starému předpisu. Paradoxně jsou horší než ty současné, žádnou výhodu jsme jejich použitím nezískali, nicméně současným regulím nevyhovují,“ vysvětlil Prokop.

„Je asi příliš brzy na jednoznačné zjištění, jak se mohlo stát, že se tento díl omylem vyskladnil, překonal dlouhou pouť za oceán, byl namontován na závodní auto, aby nakonec zapříčinil zmaření veškerého našeho úsilí. Jen se nám znovu potvrdilo, že na světové rallye se nedá podcenit sebemenší drobnost. Tentokrát to je až příliš bolestná zkušenost,“ dodal manažerka týmu Petra Prokopová.

Druhá etapa přinesla změnu ve vedení. K šestému titulu nastupuje už zkraje sezony Sébastien Loeb, který letos ještě nepoznal přemožitele.

Francouz za volantem Citroënu C4 vyhrál v sobotu čtyři rychlostní zkoušky za sebou a po druhé etapě překonal o 58,6 sekund týmového kolegu Dani Sorda a téměř minutu Mikko Hirvonena ve Fordu.

„Dneska ráno jsem ztrácel 15 vteřin, tak jsem to risknul a pokusil se je stáhnout. A to se zdařilo,“ řekl Loeb pro autosport.com.

Francouz, který hned v první sobotní rychlostní vložce lehce vyjel ztratil, si jede pro páté vítězství v Argentině za sebou a také pro udržení 100% bilance v letošním ročníku světového šampionátu.

Výsledky po druhé etapě: 1. Loeb, Elena (Fr., Mon.) 3:26:03,7 hod., 2. Sordo, Martí (Šp./ všichni Citroën C4) -58,6, 3. Latvala, Anttila (Fin./Ford Focus) -1:40,1, 4. P. Solberg, Mills (Nor., Brit./Citroën Xsara) -2:40,3, 5. H. Solberg, Menkerud (Nor.) -3:24,0, 6. Villagra, Perez (Arg./všichni Ford Focus) -5:09,0.