To, co zažívám já i tým, jsme ještě nezažili. Máme za sebou hodně velké spěchy, ale většinou to trvalo řádově dny, kdy jsme nestíhali přípravy na závody. Teď jsou to týdny a ještě nás čeká deset dní příprav," řekl Prokop na setkání s novináři v Bělé pod Bezdězem. "Kluci v dílně zůstávají sedm dní v týdnu do půlnoci. Myslím si ale, že to brzy přejde v to, že budou dělat nonstop. Všichni už mají červené oči a je to opravdu maraton. Je ale nádherné sledovat, co v téhle únavě dokážou," uvedl.

Věří, že auto bude připravené výborně. "Máme to dost odzkoušené. Pomohl nám i fakt, že jsme auto poslali na testování do Dubaje, kde jsme jezdili v poušti ve vysokých teplotách. Auto dostalo záhul," řekl Prokop, který je s množstvím testovacích kilometrů spokojen. "Samozřejmě, že jsme mohli odjet o 5000 kilometrů více, ale udělali jsme vše, co šlo," podotkl.

Obavy z celnice

Do Dubaje odletěl proto, aby získal větší jistotu při jízdě v dunách, kterou považuje za svoji největší slabinu na Dakaru. "Splnilo to účel. Možná jsme tam mohli být o den déle, aby to nebylo tak hektické. Logisticky to bylo složité," uvedl Prokop, který se do Spojených arabských emirátů vydal bezprostředně po startu na Španělské rallye.

Nakonec vše vyšlo a bez problémů tým zvládl i všechny úkony na celnici. "Z toho jsme měli největší strach. Měli jsme spoustu náhradních dílů a i když bylo vše papírově správně, tak kdyby se nám postavil celník do cesty, mohla se z toho stát strašná šlamastika," řekl jihlavský jezdec.

Martin Prokop na tréninku v Bělé pod Bezdězem při testovacím dnu týmu MP Sport před Rallye Dakar.Zdroj: ČTK/Petrášek Radek

Simulaci závodu v písku si maximálně užil. "Je to něco fantastického. Vždy jsem se toho nejvíce obával, protože jsem o tom nic nevěděl. Náklony, sjezdy, výjezdy, čtení písku, o tom jsem neměl páru. Teď to byla dokonalá simulace podmínek závodu, což bylo skvělé," liboval si.

Tománka nahradila navigátorka

Došlo i na tradiční vykopávání zapadlého auta. "Když jsme tam letěli, tak jsme si řekli, že musíme zkusit zapadnout. Když jsem ale zapadl po 15 minutách jízdy poprvé a podruhé po dalších pár minutách, tak se to změnilo," pousmál se Prokop. "Písek tam byl jako voda. Ani na Dakaru to tak extrémní není. Užili jsme si toho dost a dost," řekl.

Naplno si tak vyzkoušel spolupráci s novou rakouskou navigátorkou Ilkou Minorovou, která nahradí jeho tradičního spolujezdce Jana Tománka. "Známe se z mistrovství světa, kde patří mezi nejzkušenější. Obdivuji její klid a přístup k jezdcům. A myslím si, taková německá preciznost v přípravě je dobrá i v navigaci," uvedl Prokop na adresu Minorové, která v MS odjela přes 100 závodů a řadu let navigovala Nora Henninga Solberga.

Na Dakaru se ale představí poprvé. "Samozřejmě, že to může být problém. Fyzičku má ale výbornou a věřím, že se vyrovná i s psychickou náročností závodu. Psychika je složitá věc. V nějaké fázi člověk začne přemýšlet blbě a to je pak konec. Myslím si ale, že jsem v poušti Ilku prověřil fest. I když jí nebylo do zpěvu, tak emoce neproudily špatným směrem," uvedl Prokop. "Na palubě musí být vždy jeden lídr a druhý musí věřit tomu, co druhý dělá. A to se nám, myslím, podařilo nastavit," dodal.

Také čtěte: Loprais pojede Dakar s Phoenixem z roudnické dílny Buggyry