S cílem maximálního bodového zisku a s novým designem vozu Citroën C2 S1600 nastoupí ve čtvrtek na start Mexické rallye posádka Martin Prokop - Jan Tománek.
Jihlavský pilot tak odstartuje již čtvrtou sezonu vjuniorském šampionátu, kde loni vcelkové klasifikaci obsadil třetí místo. Letos by rád stanul na stupínku nejvyšším.
Pohled se změnil
Prokop dlouho zvažoval, jestli dá vseriálu přednost Mexiku nebo Jordánsku. Nakonec vyhrála latinskoamerická země. „Dost pádným důvodem je ten, že jsme vMexiku loni absolvovali seznamovací jízdy a nechtěli jsme, aby trénink přišel vniveč,“ vysvětluje pětadvacetiletý pilot, jenž se do místa soutěže vzhledem kaklimatizaci vydal už minulýpátek.
Jeho pohled na mexické tratě se však po dvou dnech tréninku radikálně změnil.
„Trochu jsme pozapomněli na ty horší úseky a zapamatovali si pouze ty pěkné pasáže. Seznamovací jízdy nás však vrátily na zem. Pátek bude ještě vnormě, ale rychlostní zkoušky druhé a třetí etapy jsou hodně rozbité. Až mě to trochu zaskočilo. Mexicko bude hodně náročné na techniku a zejména pneumatiky. Bude asi rozhodovat, jak se kdo vypořádá sdefekty,“ předpokládá Prokop.
Zkouška na shakedownu
Tým Jipocar Racing se obává, že závod bude ještě náročnější než Sardinie a Řecko. „Trápí mě hlavně množství volných kamenů, měkkého podkladu a různých betonových mostků. Nerad bych se dočkal toho, že bude rozhodovat pouze vytrvalost. Prostě jak kdo trať pouze přejede,“ povzdechl si a vzápětí připustil: „Nicméně to reálně dost hrozí.“
Vzhledem knáročné logistice mexického startu musel Jipocar Racing vypustit tradiční test, a tak si Prokop vyzkoušel předepsané pneumatiky Pirelli až na shakedownu. „Doufám, že to nebude stejná směs, jakou jsme jezdili vjuniorech před dvěma lety. Kola nebyla kvalitní, bývalo hodně defektů. Ale to se ukáže až při soutěži,“uvedl.
Corona moc neláká, vybralo si ji jen devět jezdců
Corona Rallye Mexico byla do letošního kalendáře mistrovství světa juniorů zařazena až na poslední chvíli jako náhrada za zrušenou soutěž vAustrálii. Jezdce však příliš neoslovila. Ze sedmnáctky přihlášených účastníků JWRC ji absolvuje jen devět závodníků.
„Pokud jeden vypadne, ostatní budeme na bodech,“ směje se Prokop a hned už vážnějším tónem dodává: „ To však samozřejmě není naše taktika.“
Prokop však očekával ještě slabší účast. „Hned vMexiku se tak potkáme se všemi jezdci, které považuji za možné konkurenty vsouboji ojuniorský titul. Knim počítám zejména šampióna zroku 2006Patrika Sandella. Švéd se po roce vrací za volant Renaultu S1600 vbarvách srbského týmu Interspeed Racing.“
Konkurentů však ve startovním poli nachází více. „Zapomenout nemohu ani na tovární sestavu Suzuki Estonce Möldera a Poláka Kosciuszka či Němce Burkarta scitroënem. Velkou neznámou je francouzský mladíček Sebastien Ogier, nominovaný francouzskou federací a startující soficiální podporou Citroënu,“ vypočítává konkurenci Martin Prokop.
Mexickou rallye pojedou dva Češi
Praha - Poprvé vsezoně na šotolině a letos poprvé se dvěma českými vlajkami odstartuje další závod mistrovství světa vautomobilových soutěžích - Mexická rallye.
Trojnásobnou premiéru zažije vzemi tequilly Jan Kopecký. Do třetího podniku světového kalendáře odstartuje snovým spolujezdcem, novým Fiatem. „Ana úplně neznámých tratích,“ doplnil Kopecký. „Těch novinek bude hodně a doufám, že je všechny zvládneme.“
Zámořskou soutěží odstartuje čtvrtou sezonu všampionátu JRC Martin Prokop sosvědčeným Citroënem. Loňský druhý vicemistr kategorie touží za oceánem po maximálním bodovém zisku. „Mexická soutěž ale bude hodně náročná na techniku a zejména pneumatiky,“ říkal Prokop. „Bude asi rozhodovat to, jak se kdo vypořádá sdefekty.“
(fil)