Tratě dvanácti etap povedou ve dnech 3.-15. ledna výhradně Saúdskou Arábií, většinou budou nové a odlišné od letošního ročníku. Nově bude start i cíl v Džiddě na pobřeží Rudého moře. Ředitel soutěže David Castera slíbil změny pro zpomalení a zvýšení bezpečnosti.

Navigátoři budou dostávat roadbooky těsně před startem, aby tovární týmy nemohly těžit ze své převahy. Motocyklisté pojedou s airbagy, na rizikových úsecích budou erzety zbržďovány. „Zdá se, že první třetina trasy povede kamením a rychlými úseky. Věříme, že v další části nás organizátoři pošlou víc do písku. Snad nemineme nejvyšší duny, “ přál si řidič kamionu Iveco Martin Macík, který letos skončil na pátém místě.

O charakteru nové trati má zčásti jasno motorkář Milan Engel. „Když nám povolili pouze šest zadních pneumatik, musí být trať víc písčitá. Tu letošní by nikdo na šesti gumách nedojel,“ přemítal jezdec stáje Moto Racing Group.

Dakarský veterán Josef Macháček si myslí, že příští ročník účastníky prověří mnohem víc, než tomu bylo letos při letošní saúdsko-arabské premiéře. „Nejsem moc nadšený, že se pojede zase do míst, kde byla letos zima, a dokonce tam nasněžilo,“ vzpomínal na nepříjemné chvíle pilot automobilové kategorie SxS a reprezentující stáj Buggyra.

Drsnější než letos 

„Organizátoři se určitě zaměří na to, aby soutěž byla díky větším dunám náročnější. Jsou tam obrovské neosídlené prostory. Mají z čeho vybírat. Čekám, že to bude daleko drsnější než posledně. Pokud nebude písek namoklý, tak se odtamtud jen tak nevyhrabeme,“ upozornil třiašedesátiletý matador.

Dakarská amazonka Ollie Roučková úspěšně startovala na posledních dvou jihoamerických ročnících. Letos ale na startu kvůli lechtivé reklamě na kapotě buginy chyběla. Nemůže tudíž porovnávat, ale je optimistkou. „Trasa vypadá šťavnatě. Pořadatelé se na ní opravdu vyřadili. Docela se těším na duny,“ sdělila závodnice, která tentokrát opustí buginu a vrátí se za řídítka čtyřkolového motocyklu.