Přispělo k tomu zavedení kategorie Classic. V ní dostanou šanci veteránské vozy vyrobené do roku 2000. Jejich piloty ale nečeká plnokrevný Dakar. Pojedou sice částečně po stejné trati jako „ostré“ posádky, ale natočí menší porce kilometrů. Do bivaku dorazí i po standardních silnicích nebo vedlejších cestách. Nepůjde ani o to, kdo bude nejrychlejší, pojede se na rychlostní průměr.

Na startu pouštní rallye se tak 2. ledna v Džiddě premiérově objeví mladoboleslavský skvost a usedne do něj úspěšný motocyklový jezdec. V roce 2017 dokončil Ondřej Klymčiw Dakar na výborném jedenáctém místě, ale o rok později těžce havaroval. Následky zranění mu vyslovily stop pro další dakarské jízdy v jedné stopě. Na návrat však myslet nepřestal.

Všechno nabralo rychlý spád, když se loni objevila možnost jet v historickém autě. Napadlo ho, vyrazit se škodovkou, a tím teď přichází další příběh - cesty tradiční české značky a Rallye Dakar se poprvé protnou.

„Škoda 130 LR byla postavené pro mistrovství světa v rallye. Já budu závodit, naším cílem je dovést auto na co nejlepším místě do cíle,“ řekl pětatřicetiletý jezdec z Řečan nad Labem, jemuž bude v týmu Klymčiw Racing dělat navigátora Petr Vlček, mimochodem rovněž bývalý dakarský motorkář.

Spojil se s bývalým šéfem mladoboleslavského továrního týmu Jiřím Kotkem a Š130 LR se stavěla v podstatě znovu. Šlo o to, aby splňovala dvě podmínky: vypadala jako dobová, ale zároveň byla schopná projet pouštním terénem. Pod kapotou má původní motor - čtyřválec o objemu 1420 ccm. Jinak je vymazlená opravdu dokonale. Na vznik vozu navíc dohlížel Jiří Moskal, několikanásobný účastník Dakaru s kamionem Liaz.

Jak se to povedlo, můžete posoudit na snímcích ve fotogalerii.