V sobotním sprintu dojel Roman Staněk na 13. místě, nedělní hlavní závod nedokončil. „Debutový závod jsem si moc užil, i když to nevyšlo tak, jak jsem chtěl,“ začal rodák z Valašského Meziříčí své vyprávění.

Víkend přitom nezačal člen italské stáje Trident vůbec dobře. „V tréninku mi nešlo DRS (systém pro snížení odporu vzduchu-pozn.red.), ale to se nám na kvalifikaci povedlo vyřešit. Byla dobrá, ale mohla být i lepší. Bylo to tam hodně našlapané,“ vykládal jezdec stáje Trident o deváté příčce, která se podle pravidel na sprinterský závod otáčela na druhé pořadí.

Trošku se proletěl vzduchem

Přiznal, že byl nervózní. „Jednalo se o vůbec první závod formule 2, a tak kdo by necítil nervozitu,“ přiznal. Problém nastal už před závodem. Nepodařilo se zahřát zadní brzdy, a proto se mu ve sprintu nepovedl začátek. To ovlivnilo celý závod, a když probrzdil gumu, postupně se propadal.

Roman Staněk na body v první dílu formule 2 nedosáhl.
Staněk v první jízdě F2 nebodoval. Druhou po kolizi v prvním kole nedojel

Zato v hlavním závodě si Roman Staněk start pochvaloval. Měl dobrou reakci i odpich. Brzdy fungovaly, takže na ně mohl jít do první zatáčky pozdě. Před vozy za sebou měl velký náskok, a proto zatáčku nebránil.

„Byla tam tři auta vedle sebe. Jak Vesti přibrzdil, tak mu Martins uhnul a sestřelil mě. Trošku jsem se proletěl vzduchem, ale ani jsem to moc necítil. Tyhle věci bohužel neovlivním,“ konstatoval devatenáctiletý závodník, pro nějž závod skončil už po čtyřech zatáčkách.

Pitstop si kvůli brzkému konci nevyzkoušel

Hned se začal připravovat na další závod, který se jede za dva týdny v saúdskoarabské Džiddě. „Domlouval jsem se s týmovým šéfem Giacomem Riccim, že půjdu na simulátor, abych byl co nejlíp připravený. Džidda je strašně rychlá trať s dlouhými rovinkami a zdi tam jsou strašně blízko. Městský okruh jsem ještě nezkusil, a tak se těším,“ přemítal.

Tomáš Enge vstupuje s vlastním týmem na scénu simracingového závodění
Enge a e-sportový tým. Chci, aby český simracer jel virtuální šampionát F1, říká

Při porovnání účinkování ve formulí 3 se závody vyšší kategorie, registruje obrovský rozdíl. „Je potřeba dávat velký pozor na gumy, aby vydržely v co nejlepší kondici celý závod,“ zmínil.

Dalším novinkou je zastávka v boxech. „Ta dělá formuli 2 zajímavější, ale pitstop jsem si kvůli brzkému konci bohužel nemohl vyzkoušet. Nicméně si jsem jistý, že mechanici by ho zvládli skvěle,“ dodal.