V této sezoně jezdí mistrovství světa Endurance na superbicích a odskočí si do Brna. „Je to pro mě úplně něco jiného,“ říká Hanika po dvoudenním testování dva roky starého modelu stroje Kalex.

Šlo o bleskové rozhodnutí, že pojedete brněnskou Grand Prix?
Relativně ano, na druhou stranu jsem o tom už dopředu věděl a kartu mi zařídil Willi Race Racing Team. Je to něco přes týden, co jsem se s týmem začal bavit o možnosti startu. Jsem samozřejmě rád, protože kategorie Moto2 mi může sedět mnohem víc než Moto3. Z tohoto pohledu jde pro mě o prospěšnou změnu.

Jak se vám jeví po testování na brněnském okruhu stroj Kalex?

Třicetileté výročí
Sobota 18. července 1987 – v tomto datu se na tehdy novém automotodromu v Brně uskutečnil první závod. Šlo o motocyklový přebor Moravy a včera uplynulo od této doby třicet let. S výjimkou v roce roku 1992 brněnský Masarykův okruh hostí pravidelně Grand Prix České republiky. Na třetí nejdelší trati seriálu mistrovství světa silničních motocyklů se uskuteční 4. až 6. srpna už 29. ročník.

Jde v podstatě o nejlepší motorku v seriálu mistrovství světa v této kubatuře, ale máme tedy dva roky starý model. Ve vývoji motorky jsou určité změny a vylepšení, ale u našeho modelu v tom není zásadní rozdíl.

Je to pro vás velký skok ze superbiků?
Na motorce jsem seděl dva dny. Letos jezdím mistrovství světa Endurance ve vytrvalostních závodech na superbicích. Výkonnostně je stroj v Moto2 slabší než superbike, což je upravená litrová motorka. Moto2 jsou šestistovkové Honda motory. Rozdíl v počtu koní je dejme tomu šedesát. Když jsem si poprvé sedl na Kalex, říkám sakra to nejede. (smích) Postupem času si na to zvyknete a máte naopak větší rychlost v zatáčkách oproti superbiku, což si musím připomenout z Moto3. Zase se učím a přizpůsobuju.

Kolik máte příležitostí k testování?
Měli jsme opravdu jen dva dny společně s tovární Hondou (jezdí s ní Španělé Dani Pedrosa a Marc Márquez – pozn. red.) pak Britem Cal Crutchlowem, dvěma týmy z Moto3 a jedním z Moto2. V pátek letím na závod do Japonska v superbicích a poté už se vracím až přímo na Grand Prix do Brna. Dva dny na testování je hrozně málo.

Cíle máte tedy skromné…
Ostatní kluci mají odjetých víc kol a víc zkušeností. V první řadě chci dojet. Uvidíme po trénincích, o jaké pozice můžeme bojovat.