Buďme upřímní: kdy naposledy se stalo, že by motorističtí fanoušci na prahu nové sezony formule 1 zapáleně diskutovali o dejme tomu čtyřech pěti jménech, která by měla srovnatelně blízko k mistrovskému titulu? Museli bychom jít minimálně o deset let do minulosti. Pak přišla éra Sebastiana Vettela a Red Bullu, vystřídaná suverénní nadvládou Mercedesu a muže jménem Lewis Hamilton.

Tohle období stále trvá.A moc se nezdá, že letos mělo skončit. Britský sběratel titulů se sice tváří ustaraně, když říká, že tituly nikdy nikomu nesliboval, přesto je na prahu nového ročníku znovu žhavým favoritem.

Výzva od Red Bullu

„Mladých dravců přibývá, ale já mám pořád chuť závodita být nejlepší,“ vzkázal šestatřicetiletý Hamilton. Mercedes sice před sezonou řešil trable s nastavením monopostu, ale sedminásobný mistr světa zůstává v klidu. „Přijde čas, kdy mě soupeři budou častěji porážet. Zatím se ovšem cítím na to, abych vyhrával.“

Filip Salač
Salač byl při testech rychlý. Letos by se chtěl by se podívat na bednu

U Hamiltona se v uplynulých měsících řešilo spíš jeho angažmá v boji proti rasismu a vleklé handrkování se o novou smlouvu. Drobným otazníkem je, jak bude letos fungovat jeho partnerství s Valtterim Bottasem, jenž touží popojet z poněkud dusivého stínu slavnějšího kolegy. A nijak se tím netají. „Chci být větší sobec. V minulosti jsem se držel až moc při zemi,“ hlásí Fin.

Sám Hamilton očekává, že největší konkurencí by mu měl být Red Bull a dravý drzoun Max Verstappen.

„Letos to bude hodně silné zvíře,“ řekl úřadující šampion o konkurenční stáji. „Testy nám vyšly skvěle, teď to musíme potvrdit v závodech,“ burcuje Verstappen.

Schumi junior

Přesto by bylo překvapením, kdyby Hamiltona někdo připravil o rekordní osmý titul, jímž by Brit předstihl Michaela Schumachera na pozici nejúspěšnějšího pilota F1 všech dob. Je ovšem jemný rozdíl mezi „nejúspěšnějším“ a „nejlepším“, což si uvědomuje i momentální vládce závodních okruhů.

„Největším jezdcem historie zůstane Michael. Obdivuji jeho jezdeckou komplexnost, vždyť závodil v době, kdy měl velmi silnou konkurenci a auta nebyla tak technicky dokonalá jako dnes,“ shrnul sám Hamilton argumenty, které proti němu čas od času používají zarytí Schumacherovi příznivci.

Ollie Roučková by ráda na Dakar 2022
První žena na Dakaru. Roučková myslí na auto, přípravy kazí problém

Legendární příjmení se ostatně letos do formule 1 vrací. Nováčkem v seriálu je syn německého predátora Mick Schumacher, jenž si plácl s týmem Haas. Útok na triumfy od něj (zatím) nikdo nečeká, k tomu by potřeboval kvalitnější vozítko, přesto je chtě nechtě jedním z nejsledovanějších mužů ve startovním poli.

„Necítím tlak, úspěchy mého otce jsou pro mě motivace a naplňují mě hrdostí. Ostatně už jsem vyhrál F3i F2, takže jsem ukázal, že řídit auto trochu umím,“ sdělil Schumacher junior.

Na koho dalšího se letos zaměřit? Bude zajímavé sledovat Sebastiana Vettela, jak (či spíše zda) se mu povede přibrzdit ústup ze slávy v novém týmu Aston Martin. Velkou výzvou je nový ročník pro omlazený tým Ferrari. A do formule 1 se po flirtu s jinými motoristickými disciplínami vrací někdejší šampion Fernando Alonso.

Tak co? Myslíte, že je o vítězi zase předem jasno?