Vodní ruleta okruhu Bugatti v Le Mans si pohrávala s účastníky Velké ceny Francie silničních motocyklistů.

Z českých jezdců vytěžil nejvíce Lukáš Pešek, který ve třídě do 250 ccm dojel sedmý, Karel Abraham byl v téže kubatuře dvanáctý.

Pešek přitom výborně odstartoval a do první zatáčky vjížděl z druhého místa. Jenže ve třetím poslal svoji Aprilii mimo trať a propadl se až do druhé desítky.

"V jedné zatáčce jsem to přehnal a šel jsem k zemi. Ve finále mě to až tak nemrzí, výsledek byl nakonec dobrý," popsal Pešek své pocity ve vysílání Novy.

"Měl jsem ohnutou páčku spojky a levé řídítko, ale na to jsem zvyklý z motokrosu," dodal.

Krátce poté měl problémy i Abraham a byl znovu za svým českým rivalem. "Pád byl smolný, protože jsem za něho moc nemohl. Uprostřed zatáčky mi někdo ťuknul do zadního kola," uvedl Abraham.

Oběma závodníkům pomohlo počasí. Na vodě v pouhých 14 stupních Celsia dělali jejich soupeři chyby a často padali.

Výsledkem toho byl Peškův posun na sedmé místo, čímž si vyrovnal svůj nejlepší výsledek ve dvěstěpadesátkách.

Abraham se v posledních kolech prodral do první desítky, pak ale brněnský mladík znovu zaváhal. Přesto si dojel pro čtyři body za 12. příčku.

Suverénním vítězem se stal obhájce titulu Marco Simoncelli na Gileře.

Body bral každý, dojel do cíle. To samé platilo i v závodě slabší třídy do 125 ccm

Český mladík Lukáš Šembera sedající Aprilii ale mezi spokojenými piloty nebyl. Po nepovedeném startu se propadl až do třetí desítky a nakonec 13 kol před koncem v závodě skončil.

Do suverénního vedení se dostal Nicolas Terol. Jenže pilot Aprilie ve třetím kole spadl, nasedl na motorku a i přes další pád obsadil konečné deváté místo.

Asi nejdramatičtějším pádem byla kolize Španělů Oliveho a Marquesze. V boji o druhé místo dostal prvně jmenovaný smyk a druhý najel na soupeřovu motorku a jen tak tak, že krajana nepřejel.

Otěže Velké ceny převzal další Španěl, Julian Simon. Ten si s vodou na asfaltu poradil nejlépe a zvítězil o propastných 27 vteřin před novicem na stupních vítězů Jonasem Folgerem z Německa.

V závodě MotoGP se hodně taktizovalo. Trať začala pomalu osychat. Jenže ti, kteří vsadili na výměnu motorky a přesedli na "suché" gumy předčasně, splakali nad výdělkem.

Valentino Rossi dokonce svoji Yamahu poslal k zemi a asi už dlouho nepamatuje, kdy byl klasifikován až šestnáctý.

Naopak jeho stájový parťák Jorge Lorenzo jel suverénně v cíli mohl slavit téměř 18vteřinový náskok. Druhý byl překvapivě Marco Melandri na polotovární Kawasaki, třetí byl Dani Pedrosa s Hondou.

Výsledky – do 125 ccm: 1. Simon (Šp.) 47:08,273 min., 2. Folger (Něm.) –27,084, 3. Gadea (Šp.) –30,916, 4. Smith (Brit.) –31,530, 5. Nakagami (Jap./všichni Aprilia) –1:09,235, 6. Aegerter (Švýc./KTM) –1:12,223,… Šembera (ČR/Aprilia) nedojel.
Pořadí (po 4 z 16 závodů): 1. Simon 55, 2. Smith 49,5, 3. Iannone (It./Aprilia) 46,5, 4. Gadea 38, 5. Folger 33.
Do 250 ccm: 1. Simoncelli (It./Gilera) 49:07,591 min., 2. Faubel (Šp./Honda) –18,128, 3. Locatelli (It./Gilera) –21,642, 4. Bautista (Šp./Aprilia) –31,087, 5. Wilairot (Thaj./Honda) –50,497, 6. De Rosa (It./Honda) –56,366,… 7. Pešek –1:16,025, 12. Abraham (oba ČR/Aprilia) –1 kolo.
Pořadí (po 4 ze 16 závodů): 1. Bautista 67, 2. H. Aojama (Jap./Honda) 66, 3. Barbera (Šp./Aprilia) 48, 4. Simoncelli 41, 5. De Rosa 31, …12. Pešek 24, 17. Abraham 11.
MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 47:52,678 min., 2. Melandri (It./Kawasaki) –17,710, 3. Pedrosa (Šp.) –19,893, 4. Dovizioso (It./oba Honda) –20,455, 5. Stoner (Ducati) –30,539, 6. Vermeulen (oba Austr./Suzuki) –37,462.
Pořadí (po 4 ze 17 závodů): 1. Lorenzo 66, 2. Rossi (It./Yamaha) 65, 3. Stoner 65, 4. Pedrosa 57, 5. Melandri 43.