Každý, kdo někdy usedl za volant auta při vytrvalostním závodě, má jednu velkou touhou. Být vítězem čtyřiadvaceti­hodinovky v Le Mans.

Tomáš Enge a Jan Charouz k tomu mají letos asi nejblíže, jak kdy český pilot byl.

Oba se tento týden stali oficiálními továrními jezdci prototypu Aston Martin LMP 1. Tedy vozu té nejelitnější kategorie.

„Je to krásné auto. Více o něm budu moci říct až po svezení, ale vypadá dobře,“ říká Enge.

Ten se už v Le Mans z triumfu radoval, ale zatím „jen“ v nižší třídě GT1.

„Je to momentálně můj největší sen,“ přiznává jediný český pilot v historii formule 1.

Šance jsou o to větší, že letos pořadatelé zavádějí nová pravidla. Jejich cílem je vyrovnání výkonů prototypů poháněných benzinovými a dieselovými motory. Díky tomu bude kategorie LMP 1 pro Aston Martin přitažlivější a vhodnější.

Vůz je postavený na bázi prototypu Lola, s nímž loni závodila česká stáj Charouz Racing System.

Spolu s Engem a Charouzem jsou členy týmu Stefan Mücke z Německa, Brit Darren Turner a Švýcar Harold Primat. Jméno šestého pilota oznámí boss Aston Martin David Richards později.