Dvakrát se stal David Vršecký evropským šampionem v závodech tahačů, ale při víkendovém testování na Slovensku za volantem speciálu pro Rallye Dakar ho zaskočilo, jak náročnou práci mají jeho kolegové v pouštní soutěži. Teď ho čekají dva měsíce přípravy na premiérový start, který absolvuje v roli druhého pilota.

První zkušenosti sbíral Vršecký po boku Marka Spáčila, s nímž na Dakar vyrazí. Poblíž Senice společně najezdili takřka tisíc kilometrů.

"Byl to neuvěřitelný zážitek, s tahačem na okruzích to nejde vůbec srovnat. Byl jsem v mnoha ohledech překvapený - třeba tím, jak silný dokáže být vůz v terénu, či jak vysilující je samotný pobyt v kabině. Nedokážu si představit, že uvnitř strávím tři týdny," uvedl Vršecký při setkání s novináři. "Srovnání silničních tahačů s Tatrou není dost dobře možné. Chvíli mi trvalo, než jsem si na divokou jízdu plnou skoků letů a dopadů zvykl. Musím si vybudovat návyky a taky se teď pořádně fyzicky připravit," prohlásil pětatřicetiletý jezdec.

Spáčilův tým využije technologického zázemí Buggyry

Vstup týmu Buggyra i Vršeckého do slavné pouštní rallye byl na spadnutí delší dobu. "Už několik let uvažujeme o využití našeho potenciálu i marketingových možností pro Dakar. Nejdříve se ale musíme učit - proto David pojede v Markově vozu v rámci Czech Dakar Teamu. Skočit do toho s vlastním autem by bylo neuvážlivé," uvedl manažer Buggyry Jan Kalivoda. Do Jižní Ameriky vyrazí také její hlavní inženýr Robin Dolejš, jenž pojede v doprovodném voze.

Spáčilův tým využije technologického zázemí roudnické stáje. "Jedeme s obdobnými motory jako Buggyra, která s nimi má velké zkušenosti," uvedl Spáčil, který zažil atmosféru slavné soutěže už z pozice novináře, mechanika, navigátora i pilota.

Vršecký se během Dakaru sice za volant až tak často nedostane, ovšem v Senici se snažil získat co nejvíce nových návyků. Ještě více by se měl naučit během Tuniské rallye, na kterou dvojice vyrazí v příštích dnech.

Tuniskou rallye Vršecký neabsolvuje celou

V Tunisu čeká tým náročná zkouška, protože jde o třináctidílnou rallye. Vršecký ji neabsolvuje celou, neboť se musí vrátit na dlouhodobě plánované testování Buggyry. "Každý kilometr v poušti a horku však bude Davidovi dobrý. Stejně jako nám všem i jemu bude chvíli trvat, než se naučí v neobvyklém terénu vyhlížet možné překážky," řekl Spáčil.

Konkrétní cíle na Dakaru zveřejňovat nechce, i když si dokáže představit konečné umístění v první desítce. "Letos ještě výrazněji vzroste konkurence, bude to tvrdý boj o každou příčku," uvedl Spáčil, který při předchozích dvou startech soutěž nedokončil. Opět prý bude preferovat bezpečnost tříčlenné posádky, s piloty je na palubě ještě navigátor.

Až se po dakarském dobrodružství vrátí Vršecký do Roudnice, na odpočinek příliš času nezbude. "Koncem dubna nás čeká start příštího ročníku mistrovství Evropy v anglickém Doningtonu," řekl šéf Buggyry Kalivoda. Hlavním záměrem týmu zůstává i nadále závodění na okruzích.