Přes sto deset závodníků, stovky mechaniků i dalších členů týmů a padesát tisíc diváků. Na Masarykův okruh se poprvé od roku 2012 vrátil kolotoč mistrovství světa superbiků. Pěkný závodní víkend ocenili i piloti v čele s lídrem šampionátu Jonathanem Reou nebo jediným domácím zástupcem v superbicích Ondřejem Ježkem.

Závodní víkend:
Ve čtyřech kategoriích se představilo přes sto jezdců. Na tribuny jim dohromady za tři dny přišlo fandit před padesát tisíc diváků. Jestli si zážitek zopakují i za rok, bude jasné na konci letošního roku.

Můžou se ale na jihomoravský podnik těšit i příští rok? Podle mluvčího Automotodromu Brno Petra Boháče to zatím není jasné, k jednáním se zasedne až na podzim. „Dorna má před sebou zbytek letošní sezony a my se zase soustředíme na další podniky u nás. Vše závisí na tom, jestli se akce vyplatí promotérovi i okruhu. Jasno bude nejspíš na přelomu podzimu a zimy, kdy se zveřejňuje provizorní kalendář,“ zmínil.

Organizátory potěšil počet návštěvníků, kteří si šampionát nenechali o víkendu ujít. „Padesát tisíc lidí považujeme za solidní výsledek. Ani v jednom ze tří závodních dnů jsme nezaznamenali žádný závažný organizační problém, což je i zásluha fanoušků. Věříme, že si závody i doprovodný program v zákulisí šampionátu užili,“ zhodnotila výkonná ředitelka automotodromu Ivana Ulmanová.

Zástupci Masarykova okruhu si pochvalují i spolupráci s promotérem motocyklových závodů, společností Dorna Sports, která zaštiťuje i seriál MotoGP. „Dobře jsme navázali na minulé roky. Podle zpětné vazby je se spoluprací spokojená i Dorna. Víkend se povedl organizačně i po spo-rtovní stránce,“ sdělil Boháč.

REKLAMA NA ZÁVODY
Jednotlivá klání sledují na všech okruzích i komisaři z Mezinárodní federace motocyklistů. Důraz kladou i na zátěž pro životní prostředí. „Dohlížíme na to, aby závodní týmy i organizátoři postupovali podle pokynů. Sledujeme hodně faktorů, od znečištění zdrojů vody a půdy, dodržování hlukových limitů, čistotu areálu, veřejnou dopravní obslužnost až po přínos závodů pro okolní komunitu,“ vysvětlil ekologický delegát Marius Matthee.

Brněnský okruh zařadil na úroveň věhlasné italské Imoly nebo francouzského Le Mans. „Je tu krásná příroda, čisto a jezdí sem autobusy. Na Masarykův okruh může být Česká republika pyšná. Je to typický příklad místa, kam bych vzal kvůli perfektnímu prvnímu dojmu diváky, kteří ještě nikdy na podobné akci nebyli. Je to reklama na motocyklové závody i pro region,“ pochválil Mathee.