Tomečkovy výpravy jsou výjimečné i tím, že je posledním mohykánem, který jezdí s neelektronickým kamionem. Jedná se o původní model Tatra 815, který si hýčká od roku 2005.

Stále populárnější dálková soutěž se jezdí přes Maroko, Západní Saharu, Mauritánii do Senegalu k Růžovému jezeru. Jezdec z Příboru zároveň patří mezi nejúspěšnější účastníky Africa Eco Race, a proto společně se zakladateli Jean-Louisem Schlesserem a René Metgem patří k jeho hlavním tvářím.

Captain Solo

„Když jsem v roce 2011 poprvé startoval, byl to jiný závod,“ porovnává. „Tehdy se pořadatelé učili. Některé věci ještě moc neuměli, ale roadbooky byly vždy perfektní,“ zdůrazňuje devětačtyřicetiletý pilot v barvách Promet/ Czechoslovak Group Teamu .

„Všechno ostatní se posunulo kupředu a už dávno je to skvělý závod. Těším se na další ročník.“

Martin Kolomý v písečných dunách.
Kolomý Dakar nepojede. V posledním testu havaroval

Tomečkovy jízdy jsou unikátní v tom, že potřetí pojede sám. Vedle řízení si bude sám navigovat, což nemá obdoby. Díky tomu si vysloužil přezdívku Captain Solo. Osamocený se ovšem v africkém terénu pohybovat nebude.

Vedle tatry se startovním číslem 406 připravil další kopřivnické vozy. Asistenci doplní i trio v úpravě balai. Jedná se o odtahy, které pomáhají vyprošťovat účastníky, kteří uvízli na trati.

Africa Eco Race v novém kabátě

Dvanáctietapová vytrvalostní soutěž měří 6013 km, z toho je 3918 km rychlostních zkoušek. Pořadatelé oproti předchozím ročníkům připravili nové tratě. K nejatraktivnějším mají patřit etapy v okolí mauritánského Tidžikdži.

Po slavnostním startu (4. ledna) v Monaku a přesunu do marockého Tangeru se začne závodit v úterý 7. 1. Do cílového Dakaru dorazí posádky 19. 1.

Milan Engel
Přání z kategorie snů. Vyhrát Dakar by byla velká náhoda, říká Engel

A jaké jsou Tomečkovy ambice? Ty si tradičně nechává pro sebe.