Člen týmu Promet/Czechoslovak Group pojede počtvrté v řadě coby jednočlenná posádka v kabině oranžové Tatry 815. Dvanáctietapová soutěž skončí 30. října. Africa Eco Race se koná potřinácté, ale jako 14. ročník. V roce 2021 byli totiž pořadatelé nuceni závod zrušit kvůli covidovým restrikcím. Termín se posléze posunul na letošní březen, později ještě jednou na říjen.

Tomáš Tomeček se mezitím stačil dvakrát zúčastnit v Saúdské Arábii Rallye Dakar. V obou případech úspěšně pracoval v roli rychlé asistence mezinárodního týmu South Racing. „Další účast je v jednání. Teď se ale těším, že dojedu do opravdového Dakaru, který je v Senegalu. Uvidíme, jak to dopadne,“ poznamenal přerovský rodák s tím, že v této maratonské soutěži jsou kategorie auto a kamion klasifikovány společně.
Ve flotile jsou i dva odtahovací vozy
Fanoušci Tater si letos v Africe přijdou na své. Tomeček vedle závodního vozu nachystal ještě další kamiony. Asistenci doplní dva vozy v úpravě balai, což je francouzský výraz pro koště, tedy zametací vůz. Jedná se o pouštní odtahovky, které pomáhají organizátorům při zachraňování soutěžících v nesnázích. Kopřivnická flotila tedy bude čítat celkem čtyři vozy. Další dva, závodní a asistenční Tatru, nasadili Britové.
Nejzajímavější je samozřejmě závodní vůz. Původní náklaďák Tatra 815, který si dvaapadesátiletý Tomeček hýčká již od roku 2005. Jedná se o mechanický, neelektronický soutěžní vůz, který pohání vzduchem chlazený dvanáctiválcový tatrovácký motor T3C-930. Má objem 19 000 ccm a výkon 700 koní. Vůz je vybaven centrálním dohušťováním pneumatik ovládaným z kabiny.

Dálková rallye Africa Eco Race se zrodila v roce 2008 a následujícího roku v tehdejších kulisách nahradila původní Rallye Dakar. Tedy na trase přes Maroko, území Západní Sahary, Mauritánia až do Senegalu. Letošní ročník měří 6000 km, z čehož zhruba dvě třetiny tvoří měřené úseky.