Kolomý se stejně jako o den dříve musel vypořádat s problémy s motorem. "Začal mi vynechávat pedál plynu, do motoru nešel signál. Zvláště při výjezdech strmých dun, kdy auto nesmí zpomalit nebo se zastavit, to bylo hodně nepříjemné," uvedl. Nakonec dojel v etapě šestý a na nejrychlejšího Rusa Andreje Karginova s kamazem ztratil 10:34 minuty.

V průběžném pořadí jej ruský sok předstihl o 2:36 minuty. "Stále jedu to své a bezhlavě nezávodím. V celkovém pořadí se to zamotává, ale pojedeme úplně stejně i pátek.

Ta špička jede neskutečnou střelbu a je zajímavé, že to všichni zvládají. Já ale nechci naši tatru někde roznést po dunách," řekl Kolomý.

Problémy přišli v nejhorší okamžik

Loprais se v průběhu etapy držel v popředí, ale nakonec byl šestý. "Začátek nám šel velmi pěkně, stále jsme bojovali o pódiové umístění. V poslední třetině etapy, paradoxně v tom nejnevhodnějším místě, mě začalo zlobit řazení. Šly zařadit jen dva z pěti rychlostních stupňů a to jen v 'nízké řadě', tudíž systém zvaný želva," popsal Loprais své problémy.

Musel změnit styl jízdy a na dunách často riskovat. "V některých dunových trychtýřích nebyla rychlost dostatečná a museli jsme mnohdy skočit některá místa vzduchem, abychom udrželi nájezdovou rychlost do další duny. Měl jsem strach i o spojku, která logicky absorbovala větší zatížení. Navíc nešla ani zpátečka," uvedl synovec šestinásobného vítěze Dakaru Karla Lopraise, jehož dělí od stupňů vítězů přibližně 35 minut.

Položili tatru na bok

Největší problémy měli ve čtvrtek ale Vlastimil Vildman a Tomáš Vrátný. Vrátný nejprve položil svou tatru na bok, poté musel odtáhnout Vildmana do cíle. "Startoval jsem zezadu, prvních padesát kilometrů jsme nemohli předjíždět. Vztekal jsem se, a proto začal dělat chyby. Vyvrcholilo to tím, že jsem si s tatřičkou takzvaně ustlal na boku. Na poslední duně etapy," uvedl Vrátný. Na kola mu pomohla běloruská posádka kamionu Maz.

Pro Vildmana rallye mále skončila sedm kilometrů před cílem. Jeho liazu vypověděl službu motor. "Na Tomáše jsme čekali přes hodinu. V mezidobí chlapci odpojili kardan od převodovky, aby se při tažení bez nastartovaného motoru nezadřela. Tažnou tyč s sebou přední posádky nevozí, a tak bylo jedinou možností lano," uvedl navigátor Martin Macík mladší. Vildman je průběžně devatenáctý, Vrátný dvacátý.