Byli jako dva kohouti na jednom pískovišti: Hned v úvodu Nico Rosberg poškodil pneumatiku Lewisi Hamiltonovi. Prvně jmenovaný na nejdelší trati seriálu ve Spa-Francorchamps skončil druhý, Brit nedojel… Nebylo se tak moc čemu divit, když se Němec místo potlesku za "stříbro" dočkal i lehkého pískotu.

Třetí místo vybojoval Fin Valtteri Bottas z Williamsu, čtvrtý byl potom Kimi Räikkönen z Ferrari.

"Fantastický výkon," chválil Ricciarda i expilot a nyní expert britské stanice BBC David Coulthard.

Ricciardo navázal na triumf z minulé Grand Prix Maďarska, vyhrát předtím dokázal i v Kanadě a je stále jediným jezdcem, který narušuje letošní nadvládu Mercedesu. Drží se ve hře o titul, na třetím místě celkového pořadí se přiblížil k Hamiltonovi na rozdíl 35 bodů, a to ještě po diskvalifikaci přišel o druhé místo v zahajovací domácí GP.

Ricciardo je nohama na zemi

"Z pohledu matematiky mám ještě šanci na titul. Je to skvělé, budu dál bojovat," říkalo krátce po závodě jedno z největších překvapení této sezony. "Teď můžeme jít do dalších závodů s větší nadějí na úspěch," dodal s tím, že se sice usmívá a bude usmívat, přesto však zůstává nohama na zemi.

Jedenáctý závod sezony poznamenala turbulentní úvodní fáze. Lídr F1 Rosberg start z pole position nezvládl a hned klesl za Hamiltona a Sebastiana Vettela.

Před německého mistra světa a obhájce vítězství z Red Bullu se ale vzápětí dostal a oba mercedesy se začaly poli vzdalovat. Hned ve druhém kole se ale Rosberg pokusil o předjížděcí manévr na konci rovinky v pravotočivé zatáčce Les Combes, jenže předním křídlem při tom Hamiltonovi prořízl levou zadní pneumatiku a sám si poškodil vůz.

"Byla to jeho chyba. Najel do mě," zuřil Hamilton. "Nebudu to komentovat," odvětil jen Rosberg. Celou záležitost ještě budou řešit šéfové týmu…

Frustrovaný Brit musel do depa a po dlouhé jízdě na ráfku k mechanikům pak na chvostu pole patřil k nejrychlejším, byť si pravidelně stěžoval na nestandardní chování vozu. Na nebodovaných pozicích ale také opakovaně žádal tým o stažení ze závodu a v závěru se také dočkal.

Rosberg si nechal křídlo vyměnit až při první zastávce v boxech, která byla o to delší, a do té doby vedl, ale náskok si žádný nevypracoval, jak by to s ohledem na předchozí časy v trénincích a kvalifikaci nepochybně dokázal s nepoškozeným autem.

Alonso doplatil na trest

Po úvodních pit stopech se tak v čele usadil bezchybně jedoucí Ricciardo. Pětadvacetiletý nováček v Red Bullu ještě předtím bez větších problémů dokázal předjetím Vettelovi, kdo je momentální jedničkou v týmu, Němec mu k tomu navíc napomohl chybou. Závod měl potom Australan zcela ve své moci.

Bottas vybojoval třetí místo po souboji s krajanem Kimim Räikkönenem, který čtvrtým místem dosáhl na nejlepší výsledek od návratu do Ferrari.

Vettel uhájil páté místo v dramatickém souboji s piloty McLarenu Kevinem Magnussenem z Dánska a Jensonem Buttonem z Británie. Magnussen ale později dostal dvacetisekundovou penalizaci za to, že vytlačoval z trati soupeře, který se jej pokusil předjet, a vypadl z bodovaných pozic.

Provinil se proti Fernandu Alonsovi ze Španělska, který tak obsadil sedmé místo. Pilot Ferrari si sám odpykal jiný trest už během závodu - za porušení pravidel o přítomnosti mechaniků u vozu těsně před startem musel na pět sekund zastavit v boxech.

Velká cena Belgie, závod mistrovství světa vozů formule 1 ve Spa-Francorchamps:

1. Ricciardo (Austr./Red Bull) 1:24:36,556 (prům. rychlost: 218,453 km/h), 2. Rosberg (Něm./Mercedes) -3,383, 3. Bottas (Fin./Williams) -28,032, 4. Räikkönen (Fin./Ferrari) -36,815, 5. Vettel (Něm./Red Bull) -52,196, 6. Button (Brit./McLaren) -54,580, 7. Alonso (Šp./Ferrari) -1:01:162, 8. Pérez (Mex./Force India) -1:04,293, 9. Kvjat (Rus./Toro Rosso) -1:05,347.
Průběžné pořadí (po 12 z 19 závodů): 1. Rosberg 220 b., 2. Hamilton (Brit./Mercedes) 191, 3. Ricciardo 156, 4. Alonso 119, 5. Bottas 110, 6. Vettel 98, 7. Hülkenberg (Něm./Force India) 69, 8. Button 66, 9. Massa (Braz./Williams) 40.
Pohár konstruktérů: 1. Mercedes 411, 2. Red Bull 254, 3. Ferrari 158, 4. Williams 150, 5. McLaren 111, 6. Force India 100, 7. Toro Rosso 18, 8. Lotus 8, 9. Marussia 2.