Na domácí trati jste nebodoval. Jak hodnotíte oba závody?
Podařilo se mi v oba dny porazit jen Španěla Jordi Torrese, ale pokaždé, když jsem ho předjel, vzdal. Takže to bohužel vypadá blbě. Oba závody byly podobné, druhý lehce lepší. Ráno v warmupu (rozjížďce před závodem – pozn. red.) jsem zajel nejlepší čas víkendu, takže jsem si myslel, že to v závodě bude o něco lepší. Jenže ráno byl asfalt chladný, v závodě už pak rozpálený, proto se nejezdily tak dobré časy. Tím, že jsme se potýkali s výkonem a akcelerací motorky, mi počasí vůbec nepomohlo. Guma se přepálí a začne strašně klouzat.

Před víkendem jste říkal, že budete zklamaný, když nebodujete. Vypadal jste odhodlaně.
Chtěl jsem být před víkendem pozitivní, negativní chování je blbost. V pátek se vydařil druhý trénink a vypadalo to nadějně, ale pořád jsem obsadil nějaké šestnácté, sedmnácté místo. Šlo o to, jestli v zádově někdo vypadne. Melandri a Sykes spadli, ale stihli motorky zvednout. Na body to asi nebylo, závodilo málo lidí na divoké karty. Třeba v Doningtonu jeli nějací závodníci navíc a podařilo se nám je smáznout, tady ne. To je život.

Druhý závod se nesl v duchu pádů tří favoritů, kromě Melandriho a Sykese i Rey. Jak jste vnímal poté jízdu s prvními dvěma jmenovanými, kteří jeli za vámi?
Viděl jsem, že mě někdo dojíždí, ale vůbec netušil kdo. Bylo zpestření, že jsem se svezl půl kola se Sykesem. Trochu mě ale iritovalo, když jsem viděl, že v zatáčkách moc rychlejší není, jenže ve výjezdech jsem se nechytal. Na Melandriho se na výjezdech nechytá nikdo. S ním jsem nepočítal. Se Sykesem se dalo jet líp, ale v Brně to bez motoru nedáte.

Podařilo se za den v technice něco vylepšit oproti sobotě?
Byla nepatrně lepší, ale není to na vyskakování do vzduchu. Jsem zvědavý na dalších tratích, které jsou víc zatáčkovité, ne s tolika rovinkami. Třeba příště v Americe na okruhu Laguna Seca. Jsem zvědavý, jestli se nám podaří lepší umístění. Výsledky na Masarykově okruhu mě mrzí, ale dělal jsem, co jsem mohl. Jel jsem svoje maximum. Děkuju všem fanouškům, atmosféra na céčku i v paddocku byla neskutečná.

Vnímal při závodě alespoň periferně podporu fanoušků?
Když jedete směrem na céčko, slyšet to není, ale vidět ano. Plná tribuna a dýmovnice. Paráda.

V sezoně jste vyměnil motor, na Masarykově okruhu to nestačilo. Jaké ambice máte do zbytku sezony?
Jsou pořád stejné, jet na body a s kluky, co jsem měl v prvním závodě daleko, ale ve druhém už byli blíž. (Například Američané Gagne a Jacobsen – pozn. red.) Jenže pořád není situace taková, abych s nimi závodil. Cíl je, se s nimi poměřit a bavit se.