Dalo by se z úspěšné předloňské sezony, kdy jste vyhrál i prestižní Zlatou přilbu, nějak „opisovat“?
To právě moc dobře nejde. Každý rok se začíná úplně nanovo. Hledá se nastavení, protože to, co fungovalo ještě na podzim, se na jaře může klidně hodit do koše. Kdyby se na to dalo spolehnout, byla by plochá dráha jednoduchá.

Odvíjí se dosavadní sezona podle vašich not?
Cítím se dobře, ale umístění není pokaždé takové, jaké bych si přál. Když se povede dobrý výsledek, snažím se na něj navázat, ale to se nemusí vždycky povést. Jako třeba naposledy při pondělní kvalifikaci do Challenge Grand Prix v Abensbergu. To je pro mě pochopitelně zklamání…

Z jakého výsledku máte naopak nejlepší pocit?
Před třemi týdny jsem skončil třetí v Nagyhalaszu, kde se jela kvalifikace o postup do seriálu mistrovství Evropy. Jedná se o projekt podobný mistrovství světa. Někteří jezdci se zúčastňují obou šampionátů. Už jsem v sérii Speedway Euro Championship čtyřikrát startoval a jednou jsem skončil celkově druhý a jednou třetí. Nebylo špatné do třetice vyhrát.

Plochodrážní závody rozhodují setiny a centimetry, jaký je to nápor na psychiku?
Je to z mnoha procent o hlavě, ale snažím se okolnosti vnímat tak, jak jsou. Není důvod trápit se nad tím, že jednou získám místo dvanácti bodů jenom šest. Kdybych se nad tím moc zamýšlel, mohl bych se z toho taky zbláznit, a podepsalo by se to na dalších startech. Jen si výkony krátce zhodnotím a jedu zase dál. Věřím, že na Markétu budu mít rychlou motorku, s ladičem před závodem všechno pečlivě vyzkoušíme.

Mistrovství světa na krátké dráze má za sebou dva závody, co říkáte dosavadním vítězům?
Prvenství Dána Leona Madsena v úvodní velké ceně ve Varšavě je možná překvapivé, ale protože dostal divokou kartu na celý šampionát, dokazuje, že ji má právem. Polský vítěz z Krška Bartosz Zmarzlik je obrovský talent a nastupující hvězda. Nezná nic jiného než motorky. Myslím, že bude útočit na titul.

Inspiruje vás někdo ze světové špičky?
Nejspíš to je trojnásobný mistr světa Brit Tai Woffinden, ale těžko se spolu můžeme srovnávat. Má ve svém týmu manažera, který ho sleduje při závodech, a pak spolu každou jízdu rozebírají. Říká mu, kde udělal chyby, a vysvětluje mu, kde je výhodnější stopa na projetí. Souběžně s tím pracují na nastavení motocyklu a díky tomu se může plně soustředit na každou jízdu.

Jak to vypadá ve vašem případě?
Všechno se odvíjí od financí. Nejsem na skutečné profesionální úrovni. Skoro všechno včetně účetnictví si dělám sám a někdy je toho moc. Stává se, že přijedu ze závodů, a místo odpočinku řeším papíry. Doufám, že jednou seženu silného sponzora a budu si taky moct dovolit manažera. Svým způsobem by ke zlepšení situace pomohlo stálé místo v seriálu mistrovství světa. Jenže systém je nastaven tak, že se prakticky jedná o uzavřenou společnost a dostat se mezi elitu je strašně náročné.

Startovní listina po dvou Grand Prix
1. Bartosz Zmarzlik (Pol.) 28 b.
2. Patryk Dudek (Pol.) 28
3. Leon Madsen (Dán.) 26
4. Martin Vaculík (SR) 24
5. Niels K. Iversen (Dán.) 21
6. Fredrik Lindgren (Švéd.) 20
7. Emil Sajfutdinov (Rus.) 19
8. Robert Lambert (Brit.) * 15
9. Artěm Laguta (Rus.) 13
10. Matěj Žagar (Slovin.) 13
11. Antonio Lindbäck (Švéd.) 13
12. Jason Doyle (Austr.) 11
13. Janusz Kołodziej (Pol.) 11
14. Maciej Janowski (Pol.) 4
15. Max Fricke (Austr.) ** 3
16. Václav Milík - divoká karta

* startuje místo Grega Hancocka (USA), který opatruje nemocnou manželku
** startuje místo zraněného Taie Woffindena (Brit.)