Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ve formuli 1 už nebude zakázaná týmová strategie

Monte Carlo - FIA týmům zároveň vzkázala: Nesportovní chování potrestáme podle paragrafu.

10.12.2010
SDÍLEJ:

Marek Webber opanoval Britskou GP formule 1.Foto: ČTK

Ve formuli 1 nebude od příští sezony výslovně zakázána týmová režie. Změnu pravidel posvětila světová rada Mezinárodní automobilové federace FIA, jež v pátek po osmi letech zrušila příslušný článek reglementu.

FIA však zároveň varovala účastníky mistrovství světa, že případné akce poškozující sportovní stránku může nadále trestat podle jiného paragrafu platného ve všech motoristických závodech.

"Týmům se dostalo upozornění, že jednání, které by vedlo k poškození pověsti sportu, budou posuzována podle paragrafu 151c a dalších relevantních nařízení," sdělila FIA.

Týmová režie byla zakázána od sezony 2003, kdy FIA zavedla pravidlo v důsledku skandální výměny pořadí mezi piloty Ferrari Rubensem Barrichellem a Michaelem Schumacherm těsně před cílovou čárou závodu v Rakousku. Tehdejší šéf Ferrari a shodou okolností nynější prezident FIA Jean Todt tehdy nařídil rádiem suverénně vedoucímu Barrichellovi, aby před sebe pustil Schumachera bojujícího o titul.

Stáje nicméně zákaz obcházely různými kódovanými příkazy. V této sezoně vyvolal skandál opět tým Ferrari, který tímto způsobem ovlivnil výsledky červencové Velké ceny Německa. Vedoucí Felipe Massa v závodě na Hockenheimringu bez odporu pustil na pokyn týmu před sebe Fernanda Alonsa, ačkoliv prostřednictvím rádia konkrétní příkaz nezazněl. Ferrari za to dostalo pokutu 100.000 dolarů, ale případ vyvolal diskuse o smysluplnosti pravidla.

FIA také rozhodla, že od sezony 2013 budou monoposty vybaveny úspornějšími čtyřválcovými motory s nižším obsahem 1,6 litru (dosud osm válců s obsahem 2,4 litru), v důsledku čehož by se měla snížit spotřeba benzinu až o 35 procent. V prvním roce platnosti tohoto pravidla navíc bude mít každý pilot k dispozici pět motorů na sezonu, od roku 2014 jen čtyři. Nyní jich mohou jezdci použít osm.

Autor: ČTK

10.12.2010
SDÍLEJ:
Juraj Chmiel
3

Velvyslanec Chmiel vysoudil přes dvě stě tisíc korun. Stíhán byl neprávem

Po náletu kamikaze
1 3

Blázni, nebo hrdinové? Názory mladých Japonců na piloty kamikaze se různí

Mají se stavět mešity? Kandidáti odpovídali na 30 otázek ANO/NE, podívejte se

/VIDEO/ Víte, kdo má zbrojní průkaz, kdo podporuje stavbu mešit v Česku nebo který uchazeč o Hrad chce přijmout euro? Celkem na 30 otázek odpovídali prezidentští kandidáti Jiří Drahoš, Marek Hilšer, Michal Horáček, Vratislav Kulhánek, Jiří Hynek a Mirek Topolánek při cestě prezidentským vlakem. Prohlédněte si galerii, jak se vyjádřili k jednotlivým tématům.

Nová Sněmovna odstartovala: Poslanci se hádali o imunitní výbor

Zákonodárci vzešlí z říjnových voleb dnes složili slib a poprvé zasedli do poslaneckých lavic. Hladký průběh jednání se ale zadrhl na návrhu počtu členů mandátového a imunitního výboru (MIV).  

Dakar bude náročný a rozhodnout může už úvodní část závodu, shodují se závodníci

Dakar 2018 se blíží a členům týmu Big Shock Racing se zvedá nálada. I přesto, že má teď každý plné ruce práce. Sestava týmu zůstává nezměněna, stejně jako posádka žluté liazky. Pilot Martin Macík Jr. pojede slavný závod už pošesté, navigaci si vzal na starost opět František Tomášek a techniku jistí Michal Mrkva. 

Opravdu nejde o vtip: londýnské autobusy by mohly jezdit na kávu

Americká stanice CNN přišla se zdánlivě úsměvnou zprávou. Známé dvoupatrové autobusy v Londýně možná už brzy budou jezdit na nové biopalivo, jehož základní složkou je kávový olej.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT